....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Wednesday, March 27, 2013

Secebis keindahan.

Assalamualaikum...
Sorry for the late presence. Not in the mood to write, but at last. Here got some of my written heart :)



Aku sedar.
Aku tahu.
Aku bukanlah yang terhebat, dalam yang terhebat.
Namun, apa khilafku?
Apa salahku?
Hinggakan semua orang cemburu, dengan keindahan yang aku miliki?
Mengapa?
Tidak cukupkah keindahan yang mereka peroleh, hinggakan mahu mencuri keindahan yang aku ada?
Keindahan yang mereka kecapi jauuuuhhhhhh lebih indah berbanding aku.
Keindahan yang aku ada, cukup untuk memenuhi ruang-ruang hati kecil ku ini,
Dalam meniti sisa-sisa hidupku.
Mengapa mesti aku yang mereka mahu?
Mungkin di kaca mata mereka, keindahan aku sangat indah.
Namun, di sudut hati ini, tiada siapa yang tahu, susahnya untukku mendapatkan secebih keindahan ini.
Keindahan dimata mereka mungkin saja menjadi kedukaan di hatiku.
Walau apapun yang terjadi,
Syukur ku atas nikmatnya, tidak pernah ku berbelah-bahagi.
Aku yakin dan percaya,
Setiap khilafku menjadi pengajaran,
Setiap dukaku bakal menjadi keindahan,
Setiap kesengsaraanku bakal menjadi sebuah kenikmatan,
Setiap tangisku, bakal menjadi sebuah senyuman.
Terima kasih Ya Allah.
Aku yakin, engkau adalah segalanya bagiku,
Yang menciptakan indahnya keindahan....




Sekian, jazakallah...
Wassalam.




No comments:

Post a Comment