....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Sunday, January 29, 2012

Life is full of wonder .

Assalamualaikum guys !
So , last entry before I go back to SERATAS ,
Tajuk entry kali ini ialah :
Life is Full of Wonder .
(Nama blog ini)

So , you guys mesti agak WONDERING juga , why this blog tajuk dia macam itu .
So , mmg agak lama nak dapatkan nama blog ini .
But an idea came just right after I played a song in you-tube , Opick - Tiada duka yang abadi .
So ...
After thinking deeply and I've made a decision untuk ambil tajuk entri ini sebagai nama blog ini .

But , why ?

Okay , if you look around you ...
Everythings happened in our life of reasons .
*Betul ke ayat saya tuh ?
Kalau salah , meh saya translate .
Maksudnya , Setiap Yang Terjadi Dalam Hidup Kita Mesti Ada Sebab .
Kay , faham ?

Jadi , apa kena mengena dengan life is full of wonder ?
Ataupun , di-translate-kan :
Kehidupan penuh dengan tanda tanya .

Okay , look .
Do we know how Allah create can give us air ?
Can give us water ? Dari mana air itu terhasil ?
Yes , the answer is , KUASA ALLAH .
Memang betul .
Jadi , sehubungan dengan itu ,
Kita tahukah darimana air itu wujud ?
Bagaimana Allah jadikan planet tanpa tiang ?
Bagaimana Allah cipatakan udara ?
Kita tidak tahu jawapannya . Kan ?
Ianya menjadi rahsia Allah .
Only Allah knows .

So , begitu jga dengan esok .
Do we know what gonna happen tomorrow ?
Jangankan esok , petang ni pun kita tak tahu lagi apa yang bakal berlaku kan ?
Jadi , kesimpulannya kehidupan penuh dengan tanda tanya .
Penuh , sangat .

Kadang2 , manusia selalu bertanya .
Kenapa Allah turunkan masalah kepada aku ?
 Ya mmg , anda mungkin boleh menjawab ...
Setiap yang berlaku ada hikmahnya .
Tetapi , mesti manusia tersebut akan bertanya ,
Apa hikmah yang Allah nak bagi desebalik dugaan sebesar ini ?
Dan , anda surely takkan dapat jawabkan ?
Tetapi , perkara itu ada jawapannya .
Cuma jawapan itu masih dirahsiakan oleh Allah .
Betul x ?

So , kesimpulannya .
Kehidupan ini mmg sangat - sangat penuh dengan tanda tanya .
Contoh ?
Saya tidak perlu berikan contoh .
Anda boleh lihat disekeliling anda ....
Anda boleh berfikir dengan sendiri , bagaimana Allah ciptakan udara ?
Mengapa Allah jadikan udara sebagai salah satu sumber utama bagi manusia ?
Kenapa perlu UDARA ?
Kenapa x kereta ke , motosikal ke ... ?

So , mmg banyak persoalan yang bermain difikiran anda bukan ?
Walaupun kekadang , soalan itu ada jawapannya ...
Tetapi ...
Kekadang , jawapan itu tidak dapat dijawab oleh anda .
Why ?
*Tengok , soalan lagi*
Maybe sebab anda tidak cukup pengalaman lagi untuk menjawab soalan2 tersebut .

Orang cakap , kehidupan macam peperangan .
Kenapa ? Sebab ....
Ntah , saya x dapat lagi simpulkan jawanpannya ...
So , mmg banyak tandatanya kan dalam kehidupan nih ?

So , life is full of wonder .
Kay ?

Sekian , Jazakallah .
Wassalam .

| Allah berikan kehidupan |
Try to think about this statement ^v^

No comments:

Post a Comment