....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Monday, February 6, 2012

Seminggu ni ....

Assalamualaikum guys !
Erm ...
Actually , tajuk entri kali ni sama dengan tajuk terakhir yang ada pada blog kakak angkat saya yang sorang tu .
Huhu .

So , saya nak cakap yang saya tengah STRESS .
Mesti korang terfikir , kecik2 dah stress dia nih .
Okay , seriously saya cakap ...
Bukanlah apa sampai nak stress nih .
Cuma dalam seminggu balik asrama ni , saya rasa banyak sangat benda yang saya blurr .
BLURR - Faham x ?

Antara perkara-perkara yang membuat saya blurr / STRESS :
- Pasal kelas .
Saya mmg pening gila pasal nak hias kelas , pasal duit kelas (I am the AH LONG) , pasal buddies dalam kelas tuh . Pasal orang yang suruh kutip duit time2 tu jugak ...
Memang korangrasa macam benda kecil je kan benda2 macam nih ?
Tetapi , korang x rasa lagi macam mana rasa tu .

Next ,

-Pasal study .
Okay , mmg seriously susah nak catch up pelajaran kat SERATAS . I don't think SERATAS only , but all hostel's school mcm nih . Cikgu ajar mmg laju gila , mengantuk , dan boring . Kita baru form 1 , cikgu igt kita form 2 , dah tahu macam mana nak buat ringkasan , mcm mana nak buat karangan , notes and all that things lah . Benda macam nih lah yang bnyk membuatkan saya blurr . Argh !

-Pasal homework .
Saya xd lah nak komen sangat pasal homework , cuma bila saya dah blurr dalam kelas , just like what I said jst now , homework kita pun siap lambat , yelahh ... Orang x faham buat homework kan ... Bila dah x faham , take time lah nak faham .. So , tidur lambat .. Walaupun dah light off , kita x tidur lagi sebab buat homework . So , kelas esoknye , MENGANTUK ! Argh sekali lagi .

-Pasal LOVE .
Okay , mmg saya datang SERATAS nak belajar , bukan nak bercinta ! Tapi benda nih agak menyemakkan otak saya ! Dengar cerita2 yang ntah betul ke x .. Dan menganggu konsentrasi saya waktu dalam kelas ... 
Mesti korang nak tau pasal ape kan ? Ouh , it is my secret_recipe . Saya x kan bgitau kat sini . Bahaya gila ! Ramai mata yang memerhati . Huhu . Tidak-tidak .

So , korang nampak mmg benda2 yang saya share kat dalam entri ni mmg kecil je kan ?
Tetapi , yang kecil inilah yang besar bagi saya .

The conclusion is ...
Duduk kat asrama dalam seminggu nih , saya rasa stress gila-gila-gila sebab otak saya penat .
Penat snagat2 . Saya dah tak tau nk buat apa , sbb terlalu bnyk berfikir . Bila kita  blurr dalam sesutu perkara tuh , so kita take time untuk berfikir apa yang perlu dibuat , buruk ke baik akibatnya , hasilnya . Memang bnyk snagat2 benda yang perlu difikirkan . Argh !

-Pasal aspuri .
Hurm , kes yang nih perlu dirahsiakanlah . Malas lah nak cerita . Secret_recipe .
Huhu . Yang penting , pasal aspuri juga ada menyimpitkan lagi otak saya ini .
#Sekian,harap maklum . 

Astaghfirullahal'azim - Astaghfirullahal'azim - Astaghfirullahal'azim .
Ya allah ya tuhanku , kau tenangkanlah hati hambamu ini Ya Allah .
Kau lancarkanlah segala urusanku selepas ini Ya Allah .
Kau mudahkanlah segala kerja-kejaku ini Ya Allah .
Kau lindungilah aku dibawah keberkatan mu Ya Allah .
Sesungguhnya engkaulah yang maha pemurah dan maha melindungi .
Amin Ya Rabbal Alamin ....

 Sekian , ini dulu entri untuk malam ini ...
 Jazakallah .
*Salam Maulidur Rasul*
Sallahu'ala Muhammad , Sallahu'alaihi wassalam ... 

Assalamualaikum wbth .... 

No comments:

Post a Comment