....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Tuesday, November 20, 2012

She means everything for me.

Assalamualaikum....

"Ya Allah... Sepatutnya aku mensyukuri nikmatmu yang telah selama ini kau beri kepada aku... Nikmat Islam dan Iman... Terima kasih Ya Allah.Terima kasih atas apa yang telah engkau berikan selama ini. Bila mana Israel giat mengebom Palestin, aku diberi nikmat untuk bergelak-tawa. Untuk bergembira.... Wahai anak-anak Palestin, aku tahu darahmu kian kering dek panas matahari, setiap tangisanmu diakhiri dengan bedilan bom yang menyakitkan. Aku tahu! Bodohnya aku selama ini, memejamkan mata atas apa yang telah berlaku sehingga begini jadinya. Dan tika mana kamu semua sedang bertarung nyawa menegakkan Islam, aku di sini? Bersuka ria? Maafkan aku. Maafkan aku. Maafkan aku. Ya Allah, berikan aku kekuatan untuk menjadi mujahidah seperti mereka di sana! Berikan aku kekuatan untuk terus istiqamah Ya Allah.... Tarbiyyah yang aku dapat tidak akan pernah ku buang! Ya. Tarbiyyah. "

Alhamdulillah...
Semalam,

19/11/2012 
(Isnin)

Aku diberi peluang untuk menonton wayang. Istanbul Aku Datang... Best. But, nilai Islam tu kureng la dalam cerita tu. Huhu. Anyway, its not the real mission lah. The real thing is.... saya jumpa.. Erm, KAWAN saya. Nur Nadhirah :) Haha.

Tak la, the real thing saya nak jumpa Nurain Razman.
Siapa dia? 
Kawan? Erm.. Tak, kot.
Dahtu? Unknown status.

Hehe. But she means everything for me.
Yes, that's right. Ntah, dia special.
Tak tahu nak describe macam mana. Tapi saya sayang dia :)
So, semalam tengok wayang dengan dia...
Yang ada time tu, sepupu, Pa'an, Nad, Ain.
So we booked 4 tickets berderet. Bila dah masuk panggung, Nad kata dia takut duduk tepi, so, dia siap2 nak duduk tengah. Then, xpelah. Ingat nak suruh Ain duduk sebelah saya. Tapi dia memang tak nak. MALU :P Then, Ain duduk hujung, lepas tu Nad, then Pa'an baru sepupu Pa'an... Bila tengok2 tiket, haha. Pa'an duduk seat dia laa. Haha. Padan muka :P Dan dia duduk seat Pa'an! Huhu. Takpe2.

Masa tengok cerita tu, dia tak banyak gelak.. Dia senyum je :)
#Senyummu menawan~menawan... --> untuk dia
Haha. Suka usha dia. Dia x sedar pun yang Pa'an usha dia.. Takpelah...

Habis movie around pukul 1.30 p.m. cam tu laa. Then kami decide nak makan KFC. Okay, jalan.. Kedudukan kami kali ni pulak ialah: Nad depan Ain, sebelah Pa'an depan sepupu. Yerp. Time makan, haha. tak usha dia pun... Usha orang lain tapi dia perasan :P Haha. Tapi dari ekor mata Pa'an pun sebenarnya nampak je dia. Haha. Sepupu Pa'an ni baru darjah 3, so memang childish gila lah.. Dari dalam panggung lagi. Then, Pa'an tanya dia... Antara '3 orang 'kakak' yang TEMAN dia tengok wayang tu, mana lagi COMEL? Haaaa.
Guess what?

That little girl said : Kak Ain!

Haha. Yerp, Ain memang comel. #Ain, kalau kau baca, jangan tutup muka tau! :P
Tapi serious lah nak cakap ni...

Ni sangatttt istimewa.
The sweetness bukan sampai situ je keyh. Banyak lagi, tapi malas nak cerita...

-Memori TISU PEN XDE DAKWAT.
-Memori INTERVIEW SEPUPU PA'AN dengan soalan 'Kak Farhan kat rumah macam mana'
-Memori curi2 tangkap gambar.
-Memori 2 SOALAN rahsia....

 Ape lagi erk? #Fikir-ing.
Haha.

 Haaa! BTW nak tau tak? Baju kami sama la masa tu. Red nak ke maroon macam tu lah. Yes, hampir sama semuanya. Seriously x sangka. I'm wearing black slack, red-maroon blouse and tudung bawal. Hurm, kakak kepada budak stylo tu pulak (budak stylo tu adik Ain) pakai slack hitam jugak, T-shirt merah-maroon cam tu gak.. Tudung bawal hitam jugak, but xde manik. Haha. Its a memory ;) Memang before jumpa tu ingat nak tanya dia pakai baju apa, nak bagi sama warna. Tup3, dah TERSAMA. Haha. #Allah yang takdirkan. Citarasa kita sama :P


Ain-ain. Banyak rupanya kenangan aku dengan kau. Sejak 2010 lagi, kan??
Aku selalu tolong kau masa sekolah agama dulu sebab tak sanggup tengok kau kena marah dengan ustazah.
Aku selalu tanya kau, okay ke tidak. Sebab aku nak make sure yang kau memang betul2 okay.
Aku selalu usik kau. Tapi aku x pernah bagitau kau apa yang aku rasa and kenapa aku buat macam tu kat kau. Tup3, aku kot yang bagitau kau apa yang sebenarnya... *aku tak ingat part ni* Tapi yang pasti, lepas tu kau merajuk dengan aku, kau marah aku... Aku takut sangat masa tu, kau dah x mau pandang muka aku.. Hurm, tapi lama-lama okay dah.. Dan aku x berani nak cakap pasal tu lagi.. Takut kau buat macam mana kau buat sebelum ni. Aku tak nak! Kau dah la garang :P Ntah, kau istimewa. Aku anggap kau macam adik aku. Yerp. Sebab tu lah kau marah aku dulu, tahun 2010, kelas 5 Saidina Uthman, tempat aku tepi tingkap. Kau duduk row belakang aku, tengah2. aku ingat lagi. Aku tak nak cakap kat kau kenangan ni. Biarlah kau baca sendiri.. Aku takut nak cakap. Aku takut kau marah atau x suka je.. So, kalau kau nak ke tak nak baca. It's up to you...

 Soalan yang aku bagi kat kau masih tak terjawab... Takpe. Kau fkir erk :)
Tak mau paksa kau. Nanti kau buat mata bulat kau. 0.0 Hehe.
Malam tadi pun time dinner kami sembang pasal kau. Yang aku cerita dalam skype tadi tu.. Haha. Untunglah comel ;)

Ain, thanks untuk semalam! Thanks sebab tersenyum :D
Thanks lah untuk segala-galanya...

Jawapan tu kalau boleh aku nak sebelum balik asrama nanti...
Orait? 
Sepupu aku ni suka sangatttt kacau kau.. Haha.
Dia tengah tidur sekarang ni. Lepas je skype dengan kau, kan dia tidur dekat sofa, dekat situlah jugak dia tidur sekarang.  Kesian nak kejut dia. Muka penat sangat dah tu.. Upss, dia nak terjatuh sofa dah ni. haha. Kesian kat dia. tapi xpe. ade toto bawah ni. Hurm. Pape jelah.

Syaza pun kenal kau sejak aku mula kenal kau. Tanyalah dia macam mana aku gila kat kau dulu... Haha. But, forget about it. Time tu childish and otak gila2 siket. Haha. sekarang ni matanglah siket. *eh tak, banyak dah matang. haha.

So. Soalan bagi jawapan tu. Eh.. jap, tak! JAWPAN BAGI SOALAN tu, jangan lupa :)
Aku tunggu ni... Hahaha.

Orait, tu je nak tulis.
BTW blog, sorry xde mood nak up to date kau Bukan x nak, tapi malas and tension lah dengan orang sekeliling. #Tapi bukan orang yang DICERITAKAN dalam ni.

Takpelah. Pray for Gaza. Alhamdulillah, Allah masih berikan kami nikmat keindahan dia, daripada saudara-mara seislam yang sedang dibom tu. Takpe, semoga mereka terus kuat, begitu juga kita. Allah is the planner. And everything happen because if reasons. Insya-allah....

Dan AIN! Thanks jugak sebab tunjuk muka kat skype tadi ;)
Ahad ni budak tu dah nak balik dah. Haha.



Cik Syaza Amanina Badrul Hisham, kalau anda baca post ni, please jangan sedih keyh sebab x dapat join! Haha, we were sure if you was there with us, lagi gempaks! Haha. Takpe, lain kali insya-allah! BTW, mereka kata muka kau macam muka adik sedara aku yang ikut ni. Haha


So, sekian,
Jazkallah,
Wassalam....



Ain :) 


Farhan :)


Thanks jugak kat Nad ngan Adikk yang temankan kami tengok wayang ... 

No comments:

Post a Comment