....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Thursday, November 29, 2012

An Appreciation :)

Assalamualaikum :)

Aku hanya manusia biasa.
  Pada suatu hari di hujung minggu, seperti biasa aku menghadiri halaqah yang acap kali nya memberi aku tarbiyyah untuk terus istaqamah dan berjuang sebagai seorang muslim.

Jadi, dalam suatu bulatan kecil bersama murabbiah, Kak Aimi dan rakan2 halaqah, dari form 1 sampai form 4. Form 5 dengan kak Uyun. Jadi, kak Aimi tanya ada sesiapa tak yang nak tanya soalan. Aku lantas menanyakan soalan yang sudah lama ku inginkan jawapannya. Tetapi malu untuk menyatakan soalan itu di bulatan besar bersama kakak2 f5. Jadi, di bulatan kecil itu aku kemukakan soalan :

F: Kenapa orang yang kita sayang, paling hargai susah nak hargai kita. Padahal kita dah cuba macam-macam untuk tunjukkan yang kita sayang dan hargai dia.

Kak Syafiqah Hariri diarahkan untuk menjawab, katanya.... "Tak tahulah " . Ya, jujur soalan ini sukar untuk dijawab. Setelah seketika.. Kak Aimi pun jawab sambil tersenyum...

Kak Aimi: Walaupun manusia sukar berterima kasih, sukar menghargai... Tetapi dalam Al-quran banyak menyatakan nabi-nabi berdakwah kepada umaht-umatnya tanpa meminta apa jua balasan. Biarlah hanya Allah yang membalas segala jasanya. Jadi, walaupun orang tak hargai kita, tak nampak apa yang kita buat... Biarlah Allah yang memberi kita penghargaan itu. Allah maha mengetahui.

 Ya, betul jugak ye. Kenapa aku boleh lupa bahawa selama ini Allah ada? Kini, aku lebih yakin dan aku akan kuatkan diri aku! Walaupun orang tak pernah nak hargai apa yang telah aku buat, aku yakin dan pasti suatu hari nanti Allah akan membalas setiap sesuatu yang aku buat. If I did goods, so Allah will give the same. And if I did the opposite, its the same what will Allah gives. Aku percaya. Aku yakin.

People, do what ever you want, do what ever you think that can make you satisfied on me, do what ever... I believe, Allah will reply what I've did on you and what you've did on me.

Yes, I know. What I think that can make you happy, not surely can make you happy. Because I'm not perfect. But my intention is just one. TO MAKE YOU HAPPY.  Sincerely, I want to see people smile and not cry... Although I'll be the one. Never mind, the sadness will go away once you smile. Yes, every smile gives happiness to me.

So, I now confident. If people don't appreciate what I've done to them, I have Allah to gives me the appreciation. If its not now, I know sooner or later it will.

Farhan, move on, make people smile, be strong and I know you can :) Yeah!

Jazakallah,
Wassalam :)


I know, I can. Go Pa'an :) #Original photo. 

No comments:

Post a Comment