....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Tuesday, February 7, 2012

Entri ?

Assalamualaikum semua ...
Erm ...
Actually today is a day to return to the hostel .
Welcome back hostel life ..

And before returning back , I think I should make an entry which is very awesome .
Erm , saya rasa saya nak buat entri yang sayu-sayu sikit .
Just for myself .
Saya x mahu entri yang happening sangat .
So , I am still searching for an idea .

Erm ...
Yeah , got it !

Have you heard a proverb says :

Don't build a castle in the air .

Erm , actually I don't really remember the proverb , but the sound is like that lah kan ?

Okay , korang pernah x kaji dalam2 maksud proverb tu ?
Kalau di-translate kan ke dalam bahasa melayu , ianya berbunyi ..

Jangan membina istana di kayangan .

Erm , so it means like janganlah berangan tinggi sangat . 
Okay , my opinion is ..
Slah ke untuk kita berangan ?
Memang x salah , but jangan berlebihan .
Kan3 ?
Erm , rasanya setiap orang mesti pernah berangan kan ?
Korang pernah rasa tak , ke-berangan-an korang tu dah sampai tahap yang berlebihan ke belum ?
So , definetely korang akan jawab ntah lah kan ?
Kita sendiri pun tak tau yang kita telah mencapai tahap ke-berangan-an yang melebihi ke belum .
So , setiap orang ada hak untuk berangan setinggi mana pun yang dikehendakinya .

So , proverb kat atas tu seolah-olah , seseorang nih menashati seorang lagi hamba allah ni supaya jangan terlalu berangan tinggi sangat .

Kay , faham ?
Tak faham sudah lah .
Hee :P

Sekian ,
Jazakallah .
Assalamualaikum ~ 


No comments:

Post a Comment