....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Tuesday, February 7, 2012

Can you leave me ?

Assalamualaikum guys ~
So , this gonna be the last entry before going back to the hostel .

Erm , this entry is credite to someone lah .
Who knows , you are great , who don't know , stop asking me who is the person .

Okay ,
Dear ...
Today I gonna ask you a deed .
May I ?
I hope you can leave me .
Actually it's not you , but your soul .
Can ?
Cn you please leave me alone ?
I cannot live with you here in SERATAS .
I'm not going to say that I found someone there , but I can't adapt myself there .
Yeah , it's not your fault of appearing in front of my life .
But it's my fault of taking care of you too much before this .
 Memang salah aku sebab mencintai kau .
Aku x patut lakukan perkara itu .
Sebab aku sendiri tahu yang engkau takkan layan perasaan aku itu kan ?
Ianya telah lama terbukti .
Aku tau tu , tapi waktu dulu tu aku ingatkan aku dapaty bertahan dengan cinta itu .
Walaupun ianya tidak dilayan selama ini .
Tetapi , when staying dekat hostel nih , aku seolah-olah dah mendapat satu inspirasi baru yang dapat menggantikan tempat kau .
Dia bukan lelaki lain  tetapi senior2 dan kawan2 sebatch sudah cukup dan dapat menggantikan kau .
Aku rasa aku dah tak perlukan kau dah .
Erm, aku xnak kau cakap aku hipokrit , ambil kau bila diperlukan , buang kau bila sudah dapat pengganti ...
Tetapi , just think slightly .
I am being idiot for about 3 / 4 years dah .
Takkan nak jadi orang bodoh yang mengharapkan bulan jatuh ke riba lagi ?
Aku tak nak tahun 2012 menjadi tahun kebodohan aku , menanti orang yang belum tentu menjadi milik aku .

So ... Weyh , aku nak cakap terima kasih banyak2 sebab dah layan aku selama ini . Sebab dah habiskan kredit kau , melayan aku . Thanks for making me smile ... And thanks also because your make my tears drop because of you . Aku still ingat 1 janji aku kat kau :

Walaupun kita terpisah jauh mana pun , aku nak kau tau yang aku sayang kau selama-lamanya .

Dan sekarang , dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyayang ,
Aku nak cakap yang aku tak boleh lagi berpegang kepada janji itu .
Aku nak cakap yang aku dah x boleh pegang janji tu sebab aku nak kau pergi drpd hidup aku .
Ye , aku tau itu ialah mustahil sama-sekali .
Cuma , aku harap tiada lagi perasaan sayang itu pada kau lagi . Perasaan tu yang aku nak uang jauh-jauh .
Aku nak berpegang teguh kepada pendirian aku tu . Kau pun tau kan apa azam aku tahun ni ?

So , thanks for everything ...
Erm , nanti kalau ada rezeki ,kita akan berjumpa lagi ,
Insya-allah .
Aku doakan kau sentiasa berjaya , di dunia dan akhirat .
Amiiinn ...





Ya Allah ya tuhanku , kau kuatkanlah imanku , kau teguhkanlah pendirianku ,
Kau perbaikilah akhlak ku , kau dekatkanlah aku kepadamu Ya Allah .
Kau  permudahkanlah urusanku , kau terangkanlah hatiku untuk belajar ..
Kau lapangkanlah dadaku untuk menerima pembelajaran guru-guruku Ya Allah ..
Kau tenangkanlah hatiku , akalku , jiwaku ..
Kau berikanlah kedamaian keatas diriku Ya Allah .
Kau berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi segala cabaran dimasa hadapan ini Ya Allah .
Kau cekalkanlah imanku , hatiku , jiwaku , diriku untuk menghadapi segala yang terjadi .
Kau eratkanlah lagi hubungan antara kami semua Ya Allah .
Sesungguhnya , engkaulah yang maha pemurah lagi maha penyayang , engkaulah yang maha mengasihi dan maha pengampun dan engkaulah yang maha memberi kedamaian kepada hamba-hamba-mu Ya Allah .
Kau limpahkan lah keatas kami segala nikmat dan kurnia mu .
Sesungguhnya , engkaulah tempat ku mengadu dan meluahkan segalanya .....
Rabbana A~tina fiddunia hasanah , wafil akhirati hassanah , wakina 'azabannar ...

Sekian ,
Jazakallah ...
Jumpa bulan 3 nanti pulak ye :))

Assalamualaikum ...

No comments:

Post a Comment