....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Thursday, December 20, 2012

Just sharing :)

Assalamualaikum :)

Hurm, I just hope my wish come true.
Aku yakin dan pasti kalau sebelum ini orang tak pernah nak layan perasaan aku, apa yang aku rasa, apa yang pendam, semua orang pun tak nak kenal aku, faham aku...
Aku yakin, kalau suatu hari aku face benda tu, orang yang sebelum langsung tak pernah fikir pasal aku, akan hargai aku...

Aku bukan meminta untuk dihargai, cuma aku minta kawan, yang dapat temani aku menghadapi saat-saat aku rasa kesakitan tu. Ramai yang tak tahu apa yang aku rasa.. Aku tak tahulah, aku betul2 ada ke tak penyakit ni, tapi just kesakitan tu yang membuatkan aku terfikir, KALAU aku ada penyakit tu...


Hah, nak cerita apa yang dah jadi kat aku few days ago..

1) Jatuh motor :D
Haa, ni jadi time hari sabtu kalau x silap.. Aku BARU nak belajar, ula2 bawah dah okay dah, then tetiba gatai pi bawak area ada kereta... Niat hati nak terus, then berhenti... Tetiba terbelok kanan, aku press minyak kuat2 *nasib gear 1 je* aku nak brake, tapi aku lagi press. Then, PANGGG!!! Accident, langgar kereta jiran. Haha. Teruk gaklah kerata dia, pecah lampu belakang, bampa retak. Haha. Aku? Jari luka, tangan terseliuh sikit, kaki pun sikit. Haa, tu lah pasal motor, mak aku bising2. Baba yang nak ajar, aku pun ikutkanlah. Tak sangka plak kan. *padahal dari awal lagi dah cakap maybe aku accident dalam hati*

- Aku takdelah jatuh sampai camni :P

2) Bola hoki hilang!
Takde pape pun sbeenarnya, cuma haritu main2 kan luar rumah, pukul punya pukul, masuk longkang, tak sempat nak cari dah hilang. Sedih sikitlah, sebab bola tu first ball yang aku ada, aku practice kat rumah, oh, kenangan tu >.<

If this is my ball.Uhuk3 :(

3) PMR result.
Semalam result PMR keluar kan? Jadi, agak terkejut dengan result kakak tercinta, NURNAINA ABD RAHMAN :) Dia target 2A je, but dapat straight. Seriously proud of her, sayangggg dia sangat2, cuma tak dapat sembang lama, then dia dah balik :( Tak sempat tangkap gambar sama2.. Huhu. Time PMR tu, berbekalkan duit syiling, guna public phone call dia.. Tya macam mana.. Dia lemah sangat Maths.. Aku call a day before paper Maths.. Bagi dia semangat, Alhamdulillah, tahniah akak <3 Di samping tu, congrat jugak untuk Kak Tiqah, Kak Anizah, Kak Nisa, Azfar, Haziq, Dayat, Kak 'Ain, Kak Fatin, Kak Aida, Kak Intan.. Senang cerita semua batch 29 SERATAS la, tahun ni punya result tiptop, fifth dalam SBP, second dalam Perak, bawah MCKK.. Tahniah :)



Ini jelah yang sempat aku snap :)

4) Kehadiran crush.
Hah, tak mau cerita apa2. Haha. Saja timbulkan pasal dia kat sini. Haha :P


Haha :)


Okay, itu je lah..
Sorry, a long entry to be read..
Itu apa yang aku rasa. 'talk what you feel'..
Haha.
Kay,
Sekian,
Jazakallah,
Wassalam...

=====> Semoga Allah permudahkan segala yang bakal aku lalui <======

No comments:

Post a Comment