....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Wednesday, December 12, 2012

Just lend me a shoulder.

Assalamualaikum, sorry for the blog design, sampai sekarang mood takde nak edit. Sorry sangat2.

Anyway, maybe aku boleh cakap lah yang aku ni tengah sedih kan. Tapi, ntah lah. 12/12/12 ni aku ada AWSA gather. Yes, I'm being the organizer and such a pain thing when diorang tak bagi komitmen. Yang semangat tu, semangat la, okay xpe.. Ini yang dok tanya info yang sama... Yang dah aku state dalam group. 
And itu baru dari geng AWSA. Belum dari parents.. My father selalu kata benda2 yang negatif macam, ramai yang tak datang lah, hujan lah, bla3. I'm not blaming him but tahu tak, I've worked soo much on thing gather and yet, no one sees it and even appreciate. Seriously aku cakap, if gather kali ni tak jadi, tahun depan aku tak buat dah. Aku cakap betul ni. Huhu. I can do something bigger and attractive for this gather but komitmen diorang diperlukan lah. If FAS PRODUCTION benar2 wujud dan aku ada pekerja aku, xpe, aku uruskan semua. Ini kalau aku sorang, matilah aku. Aku boleh je, sacrifice tapi kalau aku boleh drive, amik korang datang tempat gather tu takpe lah.. Ni mak aku jadi driver plak. Balik2 aku yang kena marah, sebab mak aku kata aku lebihkan kawan2. See, how I appreciate this friendship. Well, korang je tak nampak.

Hurm, ntah la. I've got many things to do. And each of that thing will be always stucking and so on. I just need a shoulder. I want someone that can hear me and listen to my stories of what I've been go through. I know Allah ada untuk teman, but manusia, saling memerlukan... Sometimes I need someone yang boleh dengar apa yang aku rasa dan tangisi selama ni. Mungkin orang tengok aku happy, tapi tuan punya badan sebenarnya sedih je.. Huhu. Aku cukup bahagia bila orang yang aku sayang bahagia. Takpe, even though dia tak tahu aku, aku masih lagi tengok perkembangan mereka. Jauh dimata, dekat dihati... Kan? Haha :) 

 BTW, I think it hass been weeks aku tak text MR. FUNNY, well... Bukan dapat orang baru but just, found the new one. Tapi ntah, he is better than Mr. Funny. Aku tak harap apa2 pun daripada dia. Just friends, sebab kerja jodoh ini semua pun memang dah kerja Allah, kan. Dia tu crush je. Haha. Erm, lagipun aku rasa memang dah masa untuk aku lupakan Mr. Funny, dan easy to say, biar dululah pasal cinta-cinta ni. Aku dah main dengan cinta 5 tahun, dan tak lah worth mana. So, better aku focus on study and future. Hala tuju pun tak tahu lagi, jadi anak dara pun teruk, ada hati nak berpunya kan. *nasihatkan diri sendiri. Lagipun, 2013 ni aku nak jadikan satu tahun yang aku dapat buat amazing things, and aku tak harap ada apa2 hubungan rapat or what so ever dengan lelaki. maybe friends *walaupun dalam ISLAM kata tiada hubungan antara lelaki dan perempuan. Tapi dah sekolah campur, nak buat macam mana kann. Huhu. CRUSH aku tu, biarlah dia jadi crush je. Dia kawan aku, yang aku tahu boleh tolong aku dan boleh kuatkan kembali semangat aku. Insya-allah, x jadi apa2. Mr. Funny, sorry if you are not being the highest in my heart right now. The highest is just, MY FUTURE HUSBAND, insya-Allah. Biarlah bakal suami aku tu study, cari duit, cari semangat dan pengalaman nak sara aku nanti. Aku pun sama lah, prepare siap2. Jodoh datang tak kira waktu, kan? Hurm, bila dah sampai nanti baru fikir pasal ni. Tak payah risau lah, Farhan :) 


Erm, banyak benda yang aku nak tangisi sekarang, tapi macam useless je aku rasa. Tak worth apa2 pun. Kalau aku menangis tu dapat selesaikan masalah aku tu xpe jugak. Ini tak.

Ala Farhan, ingat pesanan mama pasal Cintan-Cintun ni. Tak payah lah gedik2. Mak ayah hantar sekolah untuk BELAJAR ilmu, bukan BELJAR cinta. Study2. And yet, bila aku fikirkan balik, apa yang mama cakap tu betul, Mr. Funny tu nak topup pakai duit mak dia, inikan nak sara aku kan... Better let him away. *done! So, 2013 ni x nak ah jiwang2 ni, x best hidup. asyik dibelenggu dengan lelaki. Heh, bosan. Hidup aku lepas ni aku nak bukak luas2.... Dan aku nak rasakan keindahan alam dan kehidupan. Erm, maybe rasa cinta itu fitrah tapi depends jugak pada diri kita, if we take it that mean we take risks. And sekarang aku lebih bersemangat untuk banggakan mama dengan abah sorang je. Aku tau, aku ni bukannya anak yang slehah, but I wil keep trying sampai suatu hari nanti mama dan abah akan menangis sebab bangga dengan aku, bukan sebab aku berkasar dengan diorang. Aku tahu 2013 akan jadi lebih mencabar, tapi life must be go on dan kena ubah keburukan yang aku ada. Memang susah, tapi I know Allah will always be with me. Yes.

BTW, nak cakap congratulation jugak kat Haziq Kutty sebab dah engaged dengan budak Sarawak eh. Huhu. Tahniah lah kutty, aku tak mampu lagi. Haha.

And, ntah malam ni rasa nak tulis panjang2 *mmg dh panjang. So? What? Kalau takde orang nak bace tak pelah. Kalau ade pun, sokayy. Haha. Aku tak kesah pun.

And nak tahu tak? Aku rasa nakkkk je tulis nama penuh CRUSH tu kat sini. Tapi layak ke dia? Baru crush je. Kalau HUSBAND tak gak kan? Haha. Takpe, lepas ni takde full name lelaki dah kat blog ni, selain nama abah or SUAMI saya. What? Gatal? Mane ada, ini fact kott.

Hah, STALKER. Tahun depan ni aku tak dah lah orang gelar aku stalker. Cukup lah tahun ni form 5 cakap aku stalk kak Nana. Ntah, baru aku tau stalker tu ape, sejak digelar stalker. Hidup stalker? Best la jugak, I know detail. but itu bukan niat aku lah, aku just nak kenal, and rapat dengan dia je. Hurm, tapi digelar stalker plak. Takpe ah, nak buat camne pun. It will be a memory. haha. Still getting information, just happy tengok dia bahagia dengan latent dia, takpe, I pray the best :) Kak pika punn... Suka tengok mereka happy. Takpe, dont worry, aku dah tak kacau diornag dah.. Huhu.

So, next about wht? Aku tak rasa aku ada cerita lagi nak diceritakan. Erm cuma, CRUSH, welcome to my life and I hope right ow kita kawan je eh. Dan aku tau, kau tak tau dan tak dapat rasa pun aku S.A.  kau.  Wahahaha. Takpe, aku tak kesah sangat dah pun. Just study, aku pun nak jadi pandai macam kau jugak! Hehehe. I know, you won't read this but I'm if you're mine, I let you read this. Hehe.


This my life : my story : my journey : and my experience.
:)
Insya-alah, akan aku teruskan perjuangan aku untuk menjadi seorang DAI'E yang bertanggungjawab. Ameen.

Sekian,
Jazakallah,
Wassalam.

Hopefully, AWSA gather tahun ni menjadi and yet.... aku happy.
Ameen!

No comments:

Post a Comment