....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Monday, May 28, 2012

Tabahkan hatiku.

Bismillahirrahmanirrahim....

Ya Allah.
Besarnya dugaan yang kau berikan saat ini ?
Mengapa aku yang engkau pilih untuk menatap kerinduan yang teramat ini ?
Mengapa rasa rindu itu perlu ada tika ini ?
Megapa perlu dia yang dirindui ?
Adakah memang dia yang telah engkau takdirkan untukku ?

Ya Allah,
Jika rindu ini memang rindu untuk dia,
Segeralah engkau bataskan ia,
Agar....
Rinduku ini tidak melebihi rinduku padamu Ya Rabb...

Ya Allah,
Jika rindu ini melalaikan aku,
Kau buangkanlah ia...
 Sesungguhnya Ya Allah,
Aku sendiri tidak tahu,
Mengapa ianya harus hadir disaat hatiku kosong....

Ya Allah,
Penuhilah kembali hatiku ini dengan kalamuallahmu Ya Allah...

Ya Allah....
Kau tanganilah rindu ini Ya Rabb,
Kau berilah pengubat yang segera pada rinduku ini...

Ya Allah,
Kau lindungilah orang yang aku rindui itu,
Kau curahkanlah rahmatmu keatas dirinya...
Kau berkatilah dia,
Kau berikanlah dia hidayahmu...
Kau bukakanlah hatinya,
Agar mencintaiku keranamu,
Mencintaiku diatas jalanmu,
Mencintaiku dalam diam dan ikhlas, keranamu.

Ya Allah,
Jika inilah cinta buatku,
Kau peliharalah ia dengan baik,
Agar, pabila tiba masanya,
Cinta ini dapat bersemi dengan cara yang halal,
Dengan cara diatas jalanmu,
Ya Rahman...

Ya 'Azza Wajalla,
Sesungguhnya, engkaulah pemberi cinta ini.
Peliharalah ia sebaik mungkin.
Peliharalah hatiku, hatinya dan...
Hati kami,
Agar, hati-hati ini tidak terikut hasutan syaitan yang direjam...

AminYaRabbal'Alamin... 

No comments:

Post a Comment