....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Sunday, May 27, 2012

Techers' Day Celebration SERATAS, 2012.

Assalamualaikum.
Hye! Long time no see :D

So, kali ni kita bukak cerita pasal Hari Guru SERATAS dulu erk !

Pada 24.05.2012 SERATAS telah buat Sambutan Hari Guru SERATAS ~!

So, memang best sebenarnya. Tapi, sedikit membosankan sebab saya xde buat apa2 pun, even capture photo ke... Huhu. Memang perhiasan dewan yang super senior kami buat mmg meletup!
Headmistress pun impressed katanya. Tema tahun ni, Hitam Oren . Haha.
Aturcara pada hari itu adalah seperti yang berikut :

7.30 pagi : Semua pelajar SERATAS berkumpul di padang sekolah.
8.00 pagi : Acara bermula dengan senamrobik beramai-ramai ! Hehe :D
Labih kurang pukul 9 camtu lah kot, baru acara guru2 start.
Hehe, as the result, Garuda 1st, Helang 2nd, Enggang 3rd and Rajawali 4th ~
Huhu. However, congrats!

And then, kami dibenarkan untuk berehat selama sejam untuk balik ke asrama dan bersiap2 untuk majlis di dalam dewan. Rehat pukul 9.45 sampai 10.45. Huh, start je rehat tu, kami semua beratur panjang untuk mengambil bihun goreng, kuih-muih, and air Oren! Nyum3 ~ Pastu balik dorm, siap2 mandi semua, pastu pakai lah baju yang bertemakan Oren Hitam!

Sorry lah, saya tiada cam. untuk snap picture bagi baju oren hitam tu.

Hurm, around 11 - 11.30 macam tulah rasanya baru majlis bermula, dengan ketibaan yang berhormat Pn. Hjh. Noriza , Pengetua Sekolah Menegah Sains Raja Tun Azlan Shah.

Hurm, and then majlis start lah dengan video yang batch 27 buat, video yang diorang buat tu, ber-episod. Memang lawak gila. Sementara tu, adelah video frm batch 29, form 3 tahun ni, pun gempakzzz jugak, and then diteruskan dengan teater form 4, batch 28.... Huh, memang gila2 gempak lah ! Hahaha.

Ynang paling x boleh belah bila pengetua kene DaMi hampir 4 kali kalau x silap, semua kerja batch 27 lah ~ Hahaha.  And then, adelah persembahan band, persembahan Cikgu Zul, Cikgu Hisham... Persembahan daripada senior perempuan batch 27, kak Sharikin, Kak Pyka Sharom, Kak Fit, Kak Adeena..... Ade jugak koir daripada pasukan koir sekolah, yg diwaklili oleh batch 28 and 31 ~ Huhu!

Memang best and gempaks walaupun saya ade lah jgak tertidur dalam majlis tu.. Hehe.

Hurm, Cikgu Roslan kate, pengetua mmg impressed gila !
Memanglah, even myself pun bangga dengan supersenior kitorang tahun nih ! Sayang diorang sangat2 <3

 Petang tu, prep mmglah xde... Malam tu pun prep dibatalkan, so malam tu kat dorm, semua bukak makanan masing2 and makan ~ Nyum3 ~

Huh. Long story about teachers' day. Tahun ni maybe xde gambar, tapi Insya-Allah.. Tahun depan maybe ade kowt ~ Hehe.

So, kesimpualnnya, mmg best celebration tahun ni. Tabik batch 27 !

Insya-allah, adik2 mereka akan mengikut jejak langkah mereka dengan lebih baik lagi!

So, lastly nk cakap,
Happy Teachers' Day to all teachers in the world, especially SKSS and SERATAS teachers.
Thanks a lot <3
I love you ....

Sekian,
Jazakallah,
Assalamualaikum wbth ... 

No comments:

Post a Comment