....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Saturday, June 30, 2012

Hari Sukan dan Balapan Sekolah Menengah Sains Raja Tun Azlan Shah, Taiping.

Assalamualaikum!
Eh hai :)
Jumpa sekali lagi, yeah. dah sebulan dah saya pergi erk?
Hurm, okay BM singkat kali ni saya nak crita siket pasal hari sukan SERATAS.
Yeah!

A long entry to be read, but kalau x kesah, baca jelah. Kalau kesah, tekan je pangkah atas tu... 

For this year, for the real saya tak masuk apa-apa pun untuk acara adang mahupun balapan.
Tapi when the day was, Rahaa' pengsan sebab asma. So, apa lagi masuk jelah acara 8x50.
What? Pendek? Memang pun. Saya x boleh lari long distance lah :P
So, at least saya masuklah jugak, kan?

Okay, masa hari sukan betul, saya just masuk kawad and team cheer HELANG!
Bananana!!!!

Saya masuk kawad Pergerakan Puteri Islam Malaysia (PPIM)
Sekadar mendapat saguhati, but at least, we were okay  :')
 Even though kalah time kawad sebenar, we really had joy masa kawad waktu malam, kak Pa'an conduct :D Memang best gila. Happening je. Bukan nak kata kak Teh Anis, conduct tak best. Cuma kak Pa'an conduct LAGI BEST :D However kak Teh, sorry sebab kacau konsentrasi akak masa kawad sebenar dengan instructions saya tu. Saya just nak back-up dia je. Sampai sekarang rasa bersalah, tapi takut nak mintak maaf :( 
#Korang tak boleh faham cerita ni? Takpelah. Siapa faham tahniah, x faham x pelah. Huhu.

How about HELANG?
Helang tak dapat nak kekalkan kejuaraan tahun lepas.
Tapi still, kami tak pernah mengalah!
Yeah. Helang jatuh merudum ke tempat ke-empat, daripada empat.
Ala, no. 4 je, bukannya last :P
 Lepas pengumuman kemenangan pertandingan cheers antara rumah, yang dimilik oeh rumah Enggang, kami sekadar berkongsi tempat ketiga dengan Rajawali, saat itu ahli Helang semuanya hiba. Kerana bagi kami, hanya itulah pertandingan yang boleh meningkatkan markah kami untuk ke tempat kedua ataupun yang ketiga. Tetapi, nak buat macam mana. Saya dah malas nak mempertikaikan pasal hari sukan kali ni. Banyak ketidakadilan berlaku... Hurm. Semangat 3 Rumah juga turut wujud, Helang yang menjadi tumpuan 3 buat rumah itu. Dan akhirnya, kekalahan teruk melanda Helang. Ketua rumah, Solahuddin yang telah berjuang bersusah payah untuk rumahnya dan juga Penolong Ketua Rumah, Kak Addiera Najwa sangat sedih atas kekalahan yang melanda. Air mata membasahi pipi mereka, dan juga ahli2 helang terutamanya Senior form 5... Saya? Menangis dalam hati pada mulanya, tapi bila tengok kak Dierra menangis, terkeluarlah juga air mata tu, sebab saya dah habiskan suara saya betul2 demi nak menang pertandingan sorak tuh. Bila dah nangis tu cepat2 lah cover :D Huhu.
Tapi apa-apa pun, walaupun Helang sekadar keempat, namun dihati kami Helang nombor satu :D

" Helang number one, Helang number one! "

Keputusan penuh:
Garuda : Juara
Rajawali : Kedua
Enggang : Ketiga
Helang : Faham2 je lah :)

For kawad rumah:
Rajawali first.
Garuda kot kalau x silap kedua,
Helang third,
Enggang last.

#Tak sure sangat.

For kawad unit beruniform:
Pengakap first,
Kadet Polis second,
KRS third.
Yang lain semua saguhati. Hehe.

For hiasan rumah:
(Form 4 yang hias) 
First Garuda
Second kalau x silap Enggang kowt, ke Helang, ke Rajawali.
Ntah~ Huhu. Kalau x silap, Helang third. Huhu.

Cheers?
First Enggang, Second Garuda, Third Rajawali and Helang.

Ouh, 8x50 haritu helang dapat nombor 3 je.
Semua form 1 yang lari dalam acara nih. Huhu
 Haa, btw... Nak cakap sukan tahun ni alumnai pun ada jugak yang datang.
Alumnai buat 30 years colours of SERATAS. Jeyeah. Sejak first time sekolah tu buakak sampai tahun lepas punya alumnai pun boleh datang :)

Okay, apa lagi yang korang nak atau nak tau? 

Haaaa, nak gambar?
Nih saya upload, tapi orang punya gambar lah, saya just save as or copy url je. Hehe.
Sendiri punya gambar insya-Allah, tahun2 akan datang :D

Okay, gambar2 suka tahun nih:


Disebabkan Helang first last year, so kawad pun kami yang first. Huhu.
Go Helang! Semua senior form 5 Helang!


Garuda :)


Rajawali :)


Enggang :)


Persatuan Kadet Bersatu Malaysia (PKBM)


Kadet Remaja Sekolah (KRS)


Kadet Polis (KEPO)


Pengakap


Persatuan Bulan Sabit Merah (PBSM)


Pergerakan Puteri Islam Malaysia (PPIM)


Renjer Puteri


 Kadet Bomba
(Dia ada kat situ...)
Tak tau? Nanti saya story :)


Pembawa bendera kejohanan :)


Hah, ni yang saya cakap tu. Banner ni penuh satu sekolah. Huhu.


Helang number one in my heart <3


Hah, ni lah kak Qayyah.. Captain Hockey SERATAS_Ladies 2012 :D
Ruqayyah Ahmad Jamil, PKR Garuda.


Ni kak Syidah, pembawa sepanduk PPI :)
Basketball player.


Kak Sharon, atlet SERATAS :)


Kak Hana Maryam, banyak mengharumkan nama sekolah dalam debate team :D
She is good in English.
#Cantik, kan?


Alumnai.


Garudarian :D
Ni time diorang punya cheers. Well, Helang punya xde sape pun sempat nak amik gmabar. Huh.


See, markah dia? Hadoy. At last, Helang kasilah chance kat rumah lain... Huhu.


Hah, ini belon2 aaa, guna waktu rasmikan acara sukan aaa...

BTW, perasmi kali ni ialah Dato' Shalimin Shaffie.
Ex-Seratas. Sekrang dia wakil UMNO cawangan Taiping rasanya, kalau x silaplah. Huhu.

HELANG.
Banyak perkara yang berlaku.
Hurm, tapi sudah suratannya begitu, helang terimalah seadanya...
Kak Addiera sanggup x masuk kawad semata-mata nak uruskan hal rumah...
Abg Solahuddin berlari sekuat mungkin untuk Helang...
Semua Helang-ian bersorak, bekerjasama dengan bersungguh-sungguh untuk rumah...
Tapi, kalah menang itu tak pentingkan, yang penting kerjasama tu!
Yeah :D

Teringat kata-kata pengetua waktu hari sukan hari tu..
" Kalah menang itu adat permainan atau pertandingan, yang penting kualiti yang terbentuk dan kerjasama yang terhasil dalam pasukan itu yang lebih penting... "
Yeah, setuju sangat2!

 Apa-apa pun, Helang terbaik!
Semoga hujung tahun ni, Helang jugak yang still first! Insya-Allah <3
Helang ni happening tahu? Haha.

Tetapi mengenangkan air mata kak Addierra jatuh tu yang sedih sangat...
Takpe kak Dierra, form 1 tahun ni semangat berjuang demi rumah!
Saya ade, Rahaa ade, ramai lagi yang ade!
Kami sayang Helang! Saya saynag kak Dierra <3
Kak Dierra PKR yang terbaikkk :D

Satu cheer helang sebagai santapan semua :)

Bola Helang

O helang
Oooo helang!
O helang
 Oooo helang!
Bersama kita berjuang
Bersatu dalm pasukan
Meraih gelaran juara
Kemenangan pasti milik helang!

# lagu Bola Kampung :)

Jeyeah.
When eagle saw in pride!

Go Helang, I am proud to be a helang-ian !

Terus berjuang demi Helang.

Tapi apa-apapun, lagu selamanya SERATAS still ada untuk menunjukkan yang kami 1 SERATAS still bekerjasama :D

Selamanya ooo SERATAS.
Ala, macam lagu Selamanya Malaysia tu lah. Haha.

Hari sukan tu diadakan pada 23.06.2012.
Mlam tu ada Fund Raising Dinner kat Dewan Besar :)
Alumnai yang buat :D
Esoknya tu hari terbuka asrama.
Malm tu kami kena dera :O
Dah lah saya sakit perut malam tu, mmg kene habis-habisan lah!
Mencarut je malam tu, dnegan selesma nya lagi!
Kene!!
Huhu.

Pasal hari terbuka asrama tu nanti saya story lagi erk insya-Allah...
Banyak perkara nak share, tapi satu2 lah erk. huhu.

Esok, nak pi KL pi kenduri kawen kak Ana :D

Jeyeah! Nak tenangkan fikiran kat KL ;)
Ingat nak cari buku tautan hati kat sana. Huhu. Hopefully jumpa lah. Tak sabar nak baca !
Jeyeah!

Things yang saya nak share kat blog:-
- Pasal PBS
- New Love?
- Dorm G3-3
- 1 Suria, Ohhh Kelasku!
- Probs
- Missing the loves one <3

Okay, insya-allah kalau ada masa I will write about the topics keyh?
Insya-Allah!

Sekian,
Jazakallah,
Wassalam :D

#BTW, gambar saya seorang je dalam gambar sukan memanglah xde sebab xde sape nak tangkap gambar saya. Huhu :(



No comments:

Post a Comment