....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Friday, June 1, 2012

Sister.

Assalamualaikum.
Huh.

Right now, saya xde rasa apa-apa pun kecuali rasa:
RINDU.

Ntah lah.
Sya rindu kat siapa?

Hurm, sebenarnya kat jiwa saya ni rasa....
Kosong. Takde rasa apa2 pun.

By the way,
Sekarang ni boleh dikatakan diri saya tak berapa terurus.
Ntah lahhh!!!!!!!
Saya tak tahu.

Yang paling penting,
Saya sangat memerlukan pelukan erat daripada kakak angkat yang paling rapat and sayang...
Kak Atiqah Baharudin....


Okay, nampak benda tu?

Saya tak tahu status tu ditujukan kepada siapa.
Tapi, seolah-olah kepada saya.
Kalau saya perasan pun tak pelah. 

Nak tahu cerita ke, apa sebenarnya yang telah terjadi antara kami?

For the real, kitorang takdelah gaduh ke apa.
Cuma, something happen for a sudden.
Iaitu, dia tiba-tiba berubah.
Bukan berubah macam mana, macam...
Dia tak rapat dengan saya, cuba sedaya-upaya untuk mengelak daripada saya...

Hampir for a month lah lebih kurang.

Adelah hamba Allah ni, cakap kat saya yang Kak Tiqah cuba mengelak daripada saya sebab adik dia macam jeles macam tu lha.
 Hurm, saya pun tak tahu lah.
 Tapi sekarang ni, saya sangat-sangat-sangat rindukan dia.
Sangat rindukan pelukan dia yang dah lama dia tak berikan.
Dulu, dia sentiasa berada di samping saya...
Everytime yang kami free, we hope to meet each other.
Until satu masa tu, saya rasa macam saya ada buat salah besar dekat dia.
Tapi hamba Allah tu kata manaada. Tu lah yang dia cerita kisah yang sebenar...

Hurm, jujur lah pun saya nak cakap yang saya pun rasa macam curi kakak kepada adik dia.
Yelah, I have no one to be beside me when I'm sad or happy...
So, I really hope to have an elder sister.
Ntah, dah ramai yang saya jumpa.
Tapi, saya jarang tegur mereka, atau pada kata lain, tak rapatlah...
Sorang dah kawen, ade kat Puchong, lagi sorang kat Shah Alam, lawyer. Lagi sorang ade kat UPM, nak dekat habis belajar.Yang lain lagi ade kat U... Errr, tak ingat... Yang kat SMK, kakak angkat saye, Farah Najwa... Kami tak rapat pun. Yang form 4 maneade... So, tinggal kak Tiqah je lah pun kan?

Tapi.... Inilah dugaan yang harus saya hadapi.
Maybe saya rapat dengan kawan2 dia yang lain...
Tapi, jujur saya cakap, selepas dia curi hati saya....
Rasa sayang itu hanya untuk dia. Sedalam manapun sayang saya ada kawan-kawan dia, tak dapat tandingi rasa sayang saya pada kak Tiqah....

4 orang kakak saya yang saya cerita tadi tu pun saya sayang gak, tapi kami tak rapat...
Yang betul2 rapat, hari-hari jumpa, kak Tiqah je lah.
Hurm....
Susah kan bila tiada kakak ni?
Tapi, mungkin Allah telah tetapkan yang lebih istimewa daripada ini kan?
Mungkin ada sebab saya tiada kakak.

Tapi, saya terpaksa curi kakak orang lain, untuk dijadikan kakak saya...
 Sampaikan adik kak Tiqah sendiri cemburu.

To Liyana Baharudin (adik kak Tiqah) :
Hurm, sorry dik kalau akak curi kakak kamu. Akak takde kakak. Kamu jaga kakak kamu elok2 tau? Jangan sakitkan hati dia. Dia seorang yang sangat caring kan? Ingat, sayang dia sampai bila-bila tau. Akak tau, air yang dicincang takkan pernah putus. Macam tu jugaklah ikatan korang adik-beradik,kan? Jadi, akak taknak jadi pemusnah hubungan korang. Akak mintak maaf sangat2 kalau Ana terluka /merajuk dengan kak Tiqah ataupun akak erk. Harap Ana baca post ni... Amiin...

To kak Atiqah Baharudin :
Akak, saya rindukan akak. Tapi... Kalau ni yang akak nak buat and ini yang akak dah decide... Takpe, mungkin jugak lah adik akak terasa kan.. Saya tak kesah akak buat macam ni sebab saya tahu, kita takde ikatan atau jalinan darah apa-apa pun kecuali sedara seislam kan? Takpe, saya x nak curi akak. BTW, thanks for cheering up my life. Takpelah kalau akak tak nak tegur saya pun,  tak tegur pun x pe... Cukuplah saya tengok akak daripada jauh... Thanks a lot. No matter happen, my love for you will never change after you stole my heart.


Hurm, saya doakan yang terbaik je lah untuk mereka....
Still pada pegangan saya,
Allah berikan kesusahan kepada kita untuk melihat kita tersenyum pada pengakhiran sesebuah cerita....
Ya Allah, I believe you. I'm letting this problem to you...

Hamba Allah tu pernah cakap pada saya:
"Mungkin kak Tiqah buat macam tu kat kau pun sebab dia sayang kau..."
 Pada mulanya, saya macam tak berapa faham... 
Tapi bila saya fikir balik dalam2, saya mula faham.
Moga2, apa yang hamba Allah tu cakap betul, Insya-Allah.

Hurm, sorry kalau entri kali ni panjang sangat,
Tapi itulah yang terbuku dihatiku ketika ini sebenarnya.
Kepada sesiapa yang baca tu, thanks for reading.
Kalau anda melihat saya macam berubah...
Inilah antara yang saya hadapi,
Dan saya harap anda faham ye dengan keadaan saya sekarang ni.
Terima kasih...


Jadi, entri dan cerita ini berhenti disini...
Sekian,
Jazakallah...
Wassalam...



No comments:

Post a Comment