....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Saturday, August 4, 2012

At last :)

Assalamualaikum :)

Next entry for tonight, tebus kembali hari-hari yang nak tulis, tapi x dapat nak tulis... Hehe.

At last.

It's impossible to like 3 persons in a time, right?
So, that's what happening to me.
But it was before.
And now, it's better because, one of them has decided to love anyone else.
Everyone was asking :
" Farhan, kau tak bengang ke dengan dia? "
And my answer is simple and complete :
" Tak, sebab aku tak menaruhkan harapan yang tinggi pun pada dia. "

For what loving a person that can't be together with us one day?
Memanglah, tak salah untuk menyukai, kerana SUKA itu adalah fitrah...
Tetapi, janganlah ikutkan sangat nafsu sehingga harapan yang tinggi kita letakkan pada diri dia. Nanti, kalau dia menyakiti dan kita tersakiti, kita juga yang susah, menangis sana, menangis sini. Membazir air mata sahaja. Kalaulah air mata itu kita titiskan kerana Allah?

Kini, Farhan sangat bersyukur kerana Farhan tidak terperangkap dengan kata-kata manis dia... Dan Farhan sekarang lebih mudah untuk memilih antara 3 orang itu. Hurm, memang susah untuk lupakan dia. Dan, akhirnya cinta baru itu berlalu pergi kerana ianya tidak setia, dan ianya hadir sekadar untuk menguji diri dan hati yang lemah ini.
Cinta lama itu juga lah yang kekal ya.. Hurm. Semoga apa yang Farhan bayangkan suatu hari nanti menjadi satu kenyataan dan bukanlah lagi satu khayalan... Terima kasih.

Lebih baik kita saling mencintai dalam diam kerana itulah ciri-ciri cinta yang sempurna...
Lagipun jikalau mencintai dalam diam itu adalah jalan yang terbaik untuk KITA, teruskanlah mujahadah itu... Yang penting dan utama, kita perlulah mencari cinta Allah. Kerana dari cinta Allah lah, dia melahirkan rasa kasih dan sayang antara kita... Farhan dapat rasakan perasaan itu, bayangan itu bahawa ianya akan menjadi realiti... Insya-allah.... Jikalau itu benar dan termakbul segala doa-doaku... Maka, itulah cinta " PERTAMA DAN TERAKHIR "

Terima kasih cinta :)

Namun, cinta ini mudah untuk dibolak-balikkan dan hanya cinta pada Allah yang kekal sehingga bila-bila. Jadi, kalau kita mahukan cinta yang suci untuk datang pada kta, cintailah Allah dengan sesempurna yang boleh, barulah kita mendapat cinta yang sempurna daripada Allah, Insya-allah... Allah itu maha pemurah lagi maha adil... Dia telah menetapkan yang terbaik untuk kita, apa yang kita perlu lakukan hanyalah melakukan apa yang disuruhnya dan menjauhi apa yang dilarangnya, dan cintailah dengan sesempuna yang mungkin, Insya-allah....

Love for Allah is the greatest love in this world.

So, we should thanked ALLAH if we've got the real love :)

Sekian,
Jazakallah,
Wassalam :)  




No comments:

Post a Comment