....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Monday, August 20, 2012

Pepatah tu

Assalamualaikum!

As most of the muslims right now non-stop updating about their Eid, but me nope. Maybe is the coming entry, Insya-allah.

Okay. Tajuk kali ni ialah: Pepatah tu.

What pepatah?

This : Don't judge a book by its cover.

Erm, before raya haritu 1 Suria had a class with Cikgu Noh (KH). I didn't know macam mana kitorang boleh melalut ntah sampai timbul pepatah nih.

Cikgu ada cakap yang sekarang ni, pepatah tu dah semakin salah. Sebab, sekarang ni by their physical, we can know about someone tu kan? Yes, I'm agree with this thing. But not totally. Memang zaman sekarang ni kalau kita tengok dari fizikal pun kita macam dah boleh tahu je kan perangai seseorang tu macam mana? Tapi still, we don't know their real behaviour. Kan? But I'll give 89% sekarang ni depends on their physical kita dah boleh tahu. And selebihnya ialah peratusan yang saya sokong bagi pepatah ni. So sorry if this entry agak tunggang langgang. Sebab battery laptop nak dekat habis!

And socket to plug in the charger dah penuh! Huhu. Yelah, currently at Klang, rumah mak cik.. There's 'bout 3 famillies gathering here and masing-masing bukak gadget masing-masing, including me! Hehe. So, nanti apa-apa insya-allah saya edit balik entri ni okay?

Chao dulu! Nanti saya updatelah kot pasal eraya Insya-allah... Homework tu tengah menunggu! Huhu.

Sekian,
Jzakallah,
Wassalam! 

No comments:

Post a Comment