....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Sunday, August 5, 2012

Bermonolog

Assalamualaikum :)

Hyep! Farhan baru balik daripada Ipoh.
Pergi shopping raya sikit, untuk keperluan asrama sikit.
Itupun sempat pergi 1 tempat sahaja, itupun 4 jam :P

Okay, that's not the real point lah.
The thing is....

Tadi, masa on the way nak pergi Ipoh...
Diri sendiri ni tak mauh tidur dalam kereta, lalu....
BERMONOLOG.

Hehe, pasal apa?
Pasal apa lagi kalau bukan mengenai perkara yang sedang subur di hati ini :)


Tengok gambar je lah, tak perlu nyatakan :)

Jadi, Farhan bermonolog sendiri lah mengenai gambar di atas....

Ntahlah, tiba-tiba dalam kereta itu TER-fikir pasal future lah pulak.
Hehe, fikir asal tuttt...
Adalah... Biarlah ianya benar-benar menjadi kenyataan, nanti baru boleh share kat sini suatu hari nanti....

Tetapi monolog itu hanyalah sekadar impian harapan Farhan dan DIA.
Siapa dia? Biarlah itu juga menjadi rahsia Farhan, dan mungkin sesiapa yang dapat mengagaknya. Namun, DIA yang sebenarnya lebih diketahui oleh Allah SWT.
 Pembaca sekalian doakanlah agar impian dan harapan Farhan itu menjadi suatu kenyataan. Semoga impian dan harapan yang berlandaskan Allah ini menjadi kenyataan...

Ala, biasalah tu.. Farhan kan memang suka berangan? Tapi Farhan rasa, kalaulah impian itu menjadi satu kenyataan... Ya Allah.... Alhamdulillah.... Farhan sangat-sangat bersyukur.

#sekarang pun dah berangan kalau situasi itu menjadi satu kenyataan.

Indahnya jikalau kita dapat cinta yang suci daripada seorang adam  setelah kita cintai Allah SWT, iaitu pencipta cinta?

Indahnya apabila kita dapat merasai kenikmatan cinta itu?
 Tetapi, ini semua dapat kita rasai dan nikmati setelah kita mencintai Allah.

Sebelum kita dapat cinta manusia pun kita akan dapat Allah.
Tapi itupun kalau kita cinta Allah lah :)
 Cinta Allah itukan sweet?
Tak percaya?

-----------------------------------------

Ini kisah saya.
Dulu, saya tidaklah selalu sangat jumpa Allah, tidaklah rapat sangat dengan Allah.
Tetapi hidup saya happy je. Tetapi, hidup saya macam tiada warna. Hidup saya macam tiada corak yang lain.
Tetapi sekarang, hidup saya selalu ada masalah :) Dan, masalah itu yang telah akrabkan hubungan saya dengan Allah. Sekarang hidup saya ada corak, lepas tu kain kehidupan saya pun dah berwarna-warni. Tak macam dulu. Sekarang ini saya suka akan dugaan, sebab saya tahu, itu adalah salah satu cara saya untuk rapat dengan Allah. Saya rasa lebih tenang dan lebih gembira berbanding dulu apabila saya rapat dengan Allah... Apatah lagi apabila Allah, hadirkan dalam hidup saya senior yang sudi nak share masalah dengan saya... Yang happy dengan saya... Dan, mereka sanggup membantu saya dalam waktu susah saya and non-stop support saya, terutamanya kakak saya yang tersayang, Nurnaina Abdul Rahman. Terima kasih banyak-banyak. Apa yang saya mahu tekankan disini ialah, Allah itu sweet.
Sweetness Allah tu sentiasa saya rasa bila saya rapat dnegan dia, dia bantu saya waktu saya susah, dia buat saya tersenyum waktu sayang sedih, dia permdahkan urusan saya... Saya hanya mampu berkata, tetapi rasanya hanya diri sendiri yang tahu. Jadi, kalau para pembaca ingin merasakan kesweetness Allah itu, anda perlulah buat, and anda sendiri akan rasa sweet itu. Cubalah... Tak rugi, malah lebih untung. Kalau anda rasa sekarang anda sudah gembira, tetapi anda tudak rasakah, Allah boleh ambil rasa itu pada bila-bila masa sahaja? Takkan ketika itu baru kita nak jumpa Allah, minta pertolongan pada dia? Tak rasa kita ni hipokrit ke? Jumpa dia bila perlu, lupa dia bila tidak diperlukan? Tetapi, kalau anda pernah buat begitu, tidak mengapa... Allah tak pernah sombong dengan kita. Kita je yang sombong dengan dia... Jumpa balik dia, minta maaf dengan dia... Rapatkan lagi diri dnegan dia... Insya-allah :)

Allah sangat sweet. Saya tak tipu :P
Kalau anda tidak merasakan nya....
Memanglah, sebab hanya yang buat yang merasa. Yang tak buat, macam mana nak rasa.


=======================================

Apa-apapun, sekarang ni Farhan kena belajar bersungguh-sungguh untuk berjuang menegakkan agama, bangsa, negara... Dan yang paling penting, untuk keluarga dan diri Farhan sendiri, Insya-Allah....

Dan semoga, DIA yang Farhan sering imginkan untuk menjadi milik Farhan, akan jadi milik Farhan juga suatu hari nanti, Insya-allah....

Allah yang lebih mengetahui mengenai perkara ini.
Percaya pada takdirna, insya-allah...

Jadi, dah waktu berbuka ni!
Chao dulu and selamat berbuka, Insya-Allah....

Sekian,
Jaakallah,
Wassalam...


#Kuharapkanagarimpianitumenjadikenyataan....Amiiin :)


Andai lelaki itu dia.. Haha :)
Dan, perempuan itu.... Hurmmm :P 

No comments:

Post a Comment