....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Monday, August 6, 2012

First time

Assalamualaikum.
Hye!

Hari ini, saya nak tulis pasal seorang senior SERATAS.
#Mintak izin dulu.

Okay, haritu dok cerita pasal Kak Nana.
Tapi, hari ni nak cerita pasal Kak Pika :)

Apa kene-mengena kak Pika dengan title entry ni?

Hah.....
Ni yang nak cerita nih.

________________________________

Ingat tak, saya dulu ada interview kat SERATAS sehari sebelum keluar result tu?
Haaaa...
Time tulah saya first time masuk SERATAS...
And, orang yang sambut saya ketika itu ialah:
Kak Nursyafiqah Nazirmuddin

Macam mana saya tahu?

Yelah, waktu hari interview tu memanglah tak kenal.
Tetapi bila dah masuk sekolah ni, bila fikir-fikirkan balik.. Baru rasa macam kak Pika.
Sebab, yang handle interview tu PRS F4, and kakak yang sambut saya tu PPIM :)
Saya rasa, PRS F5 sekarang ni yang PPIM, kak Pika jelah. Yeheee....

Lagipun, suara PRS tu still terngiang-ngiang lagi kat telinga.
Teringat lagi something yang dia cakap, time tu tengah berjalan nak pergi ke bilik seminar dekat blok baru (kami berdua je, sebab parents saya tunggu kat bawah, malas nak naik) ;
" Kalau dekat sini, kalau duduk kat blok baru, ada pantry, senang sikit kalau nak letak barang. Lepastu kalau macam tahun ni, satu batch satu floor and batch yang ada exam-exam penting, akan duduk dekat blok lama..... "

Sembang-sembang, tiba-tiba saya terdetik nak tanya something...
" Duduk kat sini susah tak? " #tengah cuak.
Kak Pika jawab: Ala, takde apelah duduk sini, best je. Lagibest daripada sekolah biasa, sebab kat sini kita duduk dengan kawan-kawan.."
Farhan; "Akak f4 lama ke? "
Kak Pika: "A'ah. "
Farhan; " Wow, lamanya.... Tak penat ke? "
Kak Pika; " Haha, ala dah biasa dah lah " (sambil tersenyum) 

And then, perbualan kami terhenti disitu, sebab ketika itu kami sudah pun berada di hadapan pintu bilik seminar.


Yeah, sangat happy teringatkan perkara itu... Dengan suara kak Pika-nye...
Best!

Hurm, sekarang ni, asal lalu nak pergi bilik Jepun/ Cina je mesti Farhan akan nampak tempat yang kami lalu tu.
Memang sweet memory lah time tu.
Haha.

Jadi, disini.. Saya boleh lah cakap, orang pertama yangsambut saya waktu masuk SERATAS ni ialah, PRS F4.
Terutamanya kak Pika, Alimin, Asyraaf, Akram, Faruq...
Hurm, ntah lah. Muka 5 orang ni jelah yang betul-betul saya boleh ingat.
Yes :)

Apa-apapun,
Sedikit pesanan buat kak Pika ;
Goodluck for your exam! 
Thanks for all the advices... 
 Saya tau, akak kuat kan? So, sabar je erk hadapi uian Allah :)
Suatu hari nanti, saya pasti yang saya akan rindu batch 27 sangat2.
Terutamanya kak Nana, akak, kak Biha.
Thanks again.
Nanti bila dah keluar SERATAS, sekali-sekala tu datang lah jugak jenguk2 kami :)
 Sayang kak Pika :D
Kak Pika COMELLLLLL :D
#jgn marah tau dengan entri ni, Sorry awal2. 

Hehe;


Itulah dia insan yang first time sambut saya tuuu ;
Nursyafiqah Nazirmuddin.

Thanks a lot, saya doakan akak berjaya dalam hidup:)
Amiin :D


Itu jelah kot setakat ini,
Sekian,
Jazakallah,
Wassalam
#Jom balik SERATAS! 

No comments:

Post a Comment