....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Tuesday, March 13, 2012

Dia .

Assalamualaikum semua .

Actually kali ni rasa macam something ...
Tak tau apa dia ...
Tetapi ianya seperti berjalan ke seluruh badan ...
Aura ? Mungkin ...
Ianya datang sejenak apabila menjengah ke blog seorang senior SERATAS .
My super senior .


Yeah , this status is actually credited to her .
Tak tahulah dia baca ke tidak ...

Tetapi , kalau dia baca dan kalau dia tahu post ini adalah untuk dia ...
-_- 

 Akak ...
Saya sangat2 terpaku membaca penulisan akak ...
Saya tak tahu nak cakap apa ...
Allah berikan akak selembut-lembut hati ...
Sehingga tatkala ianya terluka ...
Dan , akak terus laluinya dengan tabah ...
Dengan semangat akak yang tegar ...
Yang tidak pernah kalah ...

Allah berikan akak kekuatan untuk terus bersabar ...
Akak tetap cuba untuk bertahan dengan diri akak sendiri ...
Untuk cuba laluinya ...
Walaupun pahit ...
Walaupun getir ...

Akak , akak ialah seorang wanita yang sangat kuat ...
Sangat sabar ... 

Tatkala melihat akak tersenyum ...
Saya tahu ...
Dalam diri akak beribu masalah melanda ...
Saya tahu ...
Berjuta kesedihan yang hadir menyapa diri akak ...
Saya tahu disebalik wajah akak ,
Tersimpul satu kekuatan ...
Untuk akak laluinya , dengan tabah ...

" Ya Allah ... Engkau jadikanlah aku setabah dia untuk melalui segala dugaan dan rintangan mu Ya Allah ... Engkau jadikanlah aku sekuat dia untuk mengharungi segala onak dan duri di dalam kehidupan ini Ya Allah ... Kau jadikanlah aku sesabar dia , sabar dalam apa jua yang terjadi ... Ya Rahman , kau jadikanlah dia seorang wanita yang terus kuat menghadapi segala dugaan oleh mu ... Sesungguhnya , dia ialah wanita yang sangat lembut hatinya ... Ya Rahim , kau lindungilah dia dibawah rahmatmu Ya Allah ... Ya Muqtadir , kau anugerahkanlah seorang adam yang terbaik untuknya , yang dapat menjaganya dengan baik ... Kerana aku sangat menyayanginya Ya Allah ... Ya Allah , kau jadikanlah aku seperti dia , yang sentiasa taat dan tabah menghadapi segala ujianmu ... Amin Ya Rabbal 'Alamin ... "

Walaupun kita x pernah bercakap banyak dan panjang ...
Hanyalah bercakap di surau , dan pasal blog ...
Tapi , 
Daripada penulisan akak , saya seolah-olah tahu apa yang akak alami .
Semoga akak berjaya dalam SPM ...
Dan ... Semoga akak berjaya di dunia dan di akhirat .
Insya-allah .

 Mungkin akak tidak tahu bahawa saya sangat sayang kepada akak ... Tetapi , itu semua bukan alasan untuk saya tidak menyayangi akak ... Saya akan sentiasa berdoa untuk akak ...

 <3 Kakak Senior <3

Sekian ,
Jazakallah .
Wassalam .



No comments:

Post a Comment