....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Monday, March 26, 2012

Rindu ... ?

Assalamualaikum ...

Straight to the point .

Rindu ... ?
Ye,aku tahu aku rindu dekat mereka...
Siapa ...?
Meraka , senior2 SERATAS , kawan2 tercinta ....

Ya,aku tau kau rindu diorang ...
Tapi kau sabar ya diri...
Tak lama lagi baiklah ye mata itu...
InsyaAllah...
Kau doa banyak2 ...

Aku harap nanti,bila aku balik...
Diorang takan buat aku marah lagi...
Boleh tak agak2 diorang layan aku dengan baik selepas ini ?
Boleh tak diorang hargai aku ?
Boleh tak lepas ni, diorang sayang kat aku betul2, dengan ikhlas, demi Allah ?
Boleh tak lepas ni, hubungan aku dengan orang2 yang aku sayang, jadi lebih akrab ?
InsyaAllah ... Doa banyak2 erk ... ?

Ya Allah, kau sembuhkanlah mataku ini dengan cepat ...
Kau ubatilah rindu ini dengan segera Ya Allah,
Kau rapatkanlah lagi hubungan aku dengan orang2 yang aku rindui mereka disini Ya Allah ...
Ya Allah , kau lindungi lah kami dibawah rahmatmu Ya Allah ....
Ya Allah , kau tingkatkanlah lagi imanku Ya Allah ,
Untuk terus kuat mengharungi segala dugaan disana Ya Allah ...
Ya Allah , kau halanglah rasa hatiku yang sangat merindui yang tidak halal bagiku saat ini Ya Allah ...
Kau perbaikilah segala yang buruk pada diri ku ...
Ya Allah , sesungguhnya aku amat sayang akan orang yang amat menyayangi diriku pada saat ini Ya Allah ....
Semoga , kata hatiku tidak salah menyayangi orang2 tersebut ....

Rindu ...
Rindu ...
Rindu ...

Kenapa engkau perlu hadir , menyapa diri yang tidak keruan ... ?
Kenapa engkau perlu hadir , menambahkan lai keresahan di hati terhadap SERATAS ?
Kenapa engkau perlu hadir disaat aku sepatutnya berehat ... ?

Mungkin , ini semua kekuasaan Allah , yang telah mengaturkan segala yang terbaik untuk hambanya , Insya-Allah ....
Semoga , apa yang dirancangnya ada hikmah yang baik terhadap diriku ini ... Amin Ya Rabbal 'Alamin ...

Semoga bila aku pulang ke sana , mereka amat menanti-nantikan diriku ...
Dan,semoga ikatan kasih antara kami adik-beradik di sana tidak putus , malah semakin rapat ,
Insya-Allah ....

Entri ini just luahan hati ini yang amat rindu kepada senior2 , kakak2 yang tersayang di sana ....

-Kak FNMH
-Kak NAB
-Kak Michio
-Kak WNHWA
-Kak SNF
-Kak NFAS
-Kak SHS
 -Kak SN
-Kak AH

Dan kawan2 batch 31 , dia <3 , senior2 yang tak disebutkan diatas ...
Ahli G3-3 dan G3 ... Hehe ....
Kawan2 se-dorm tuh ..
Rindunyaaaa kat korang ...
Hnya Allal yang tahu setinggi mana rindu ku , sejujur mana kasihku terhadap korang ...
Korang je yang tak pernah cuba untuk faham .. Kan ... ?
Sayang korang ! Wlaupun kita pernah bergaduh , tetapi kalau dah jadi keluarga tuh , mmg takkan kemana ikatannya kan .?

RINDUku , SAYANGku ....
Ikhlas kerana Allah ....


Sekian , Jazakallah ...
Wassalam .


#Tak sabar2 nak balik !

No comments:

Post a Comment