....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Thursday, March 15, 2012

Titisan air mata seorang ayah .

Assalamualaikum semua ...

Sori , sebab hari ni lama x update blog ...
Today is a very tiring day .
Huh .
I'm doing my homework all the day ...
So , I'm leaving the blog for a while .


So , back to the title of this entry ..

Titisan air mata seorang ayah ...

Korang pernah tak tengok ayah korang menangis ...?

Just imagine , seseorang srikandi ...
Menjatuhkan titisan air matanya yang berharga ?

Actually ...
Malam semalam ...
I saw myself my father was crying out because of the family ...

I am not lying others that I have a little bit family problem .
And my father was crying about it .

Kalau nak tahu , malam semalam saya mengamuk habis-habisan .
 I really2 stressed out until I throw all the pillow on my bed ...
And waktu saya tgh jerit , melepaskan semuanya ...

Ayah saya tiba-tiba tanya ...

" Kamu marah kat abah ke ? "

Lantas saya menjawab ...

" Tak marah kat abah , cuma geram je ... "

Ayahku seraya menjawab ...

" La , sorrylah ... "

Perbualan kami yang seterusnya dirahsiakan ... 

Sebenarnya adalah pertelagahan antara kami 1 family ...

And then bila dah menjerit 1 rumah macam orang gila , I took my guitar and went into my room and cried .

Bila tgh melayan perasaan yang sedih itu ...
For a sudden my abah knocked the door and asked me to go to the living room and talk .

 Waktu tu , seriously saya nampak dia menangis ...
Dia cuba menyembunyi perkara tersebut ...
Tetapi sebagai seorang anak perempuan dia ...
I know him well ...
Tapi mmg saya terpaku bila melihat dia menangis ...
And yet ...
I know that he's hiding something .
For reader's information ...
My dad is such a patient person ...
Very - very patient .
He never mad at us like how I've stressed out .
He keeps all the things inside ...
Until last night ...
He told me all the things that he has kept in entire of his life ...
Before and after I here , in the world .

 Abah bagitau segala-galanya yang terbuku dia hatinya...
Sambil menangis teresak-esak ...
Saya seolah-olah terpaku ,
Melihat seorang ayah ...
Menitiskan air matanya ...

Saya turut menangis ...
Dan didalam hati berkata ...
" Ya Allah ... Selama ini , aku marah2 dia ... Tak buat apa yang dia suruh ... Dia sabar je ... Tetapi aku ? "

Saya tak tahu nak cakap apa waktu tuh ...
Dia menangis sebab seseorang ...
Biarlah orang yang dicakapkan antara kami itu rahsia .
It's too privacy kalau nak share ..

To my abah ...
Abah , yang mintak maaf snagat2 ... Selama ini , yang tak pernah fikir pun perasaan abah .. Tak pernah terlintas langsung dalam fikirang yang apa yang abah lalui ... Yang ingatkan yang sorang je takde tempat nak mengadu , rupa-rupanya orang yang paling rapat dnegan yang pun takde tempat nak mengadu ... Yang tak pernah perasan pun semua tu sebelum nih ... Tapi sekarang , yang dah sedar dah ... Abah ... Yang nak mintak maaf sangat2 dengan apa yang telah yang buat kat abah selama ini ... Yang doakan , kesabaran abah terhadap orang itu , Allah balas dengan sebaik-baik nikmatnya ... Abah , terus bersabar ye ... Yang tahu abah orang yang kuat untuk harungi semua ini ... Yang jugak nak berterima kasih snagat2 sebab abah dah banyak jaga yang ... Abah dah banyak sangat fikirkan pasal yang ... Abah dah banyak sangat bela yang depan mama ... Sampai kadang2 abah yang kena marah balik ... Yang je yang tak perasan semua tu kan ... Maaf ye abah .. Abah .. Terus bersabar abah ... Insya-allah ... Allah akan balas kesabaran abah itu ... Abah jangan stress sangat ye abah , yang tak nak penakit lain yang datang kat abah ... Klau abah dah takde ... Takde sape yang boleh tolong yang buat homework , xde sape yang boleh masakkan makanan yang pelik2 macam sebelum2 nih ... Dah xde orang yang caring kat yang ... Abah ... Thanks for everything that you have done for me ... Sorry sangat2 sebab yang tak pernah nampak apa yang pernah abah lakukan terhadap yang .. Yang mmg tak pernah cuba un untuk melihat semua itu sebelum nih ... Tapi , 13.03.2011 dah membuka mata yang untuk melihat semua itu ... Abah ... I love you ... I promised to be a good daughter after this abah <3 


Cerita ni just nak kongsikan kat korang semua ...
I wanna say that ...
Kalau sebelum ni korang asyik jaga hati ibu korang ...
Try to think about ur dad ... Ayah korang pun mesti dah banyak berjasa kan kat korang ?
He's the one yang bekerja keras untuk menyara keluarga ?
Korang jangan jadi macam saya ... syi tengok perasaan ibu je , smpai x perasan ayah punye perasaan terluka , dan semakin parah ... So , korang take care jugak tau ayah korang ...
Syang ayah korang macam mana korang sayang ibu korang ... 
Fikirkan betul2 pasal cerita ini , Hayati dia elok2 ...
Insya-allah , u'll get something .

Sekian ,
Jazakallah ...
Wassalam <3 

No comments:

Post a Comment