....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Friday, March 30, 2012

Lagu2 blog ini.

Assalamualaikum !

Hehe, today's mood for blogging membuak-buak lah...
Ada sahaja idea nak share dengan semua.

 So, in this entry, I want to share about songs in this blog...
I'm using SCM Music Player, as what you all know, haha. 
I've put 9 songs in this blog, that were:
-Istikharah Cinta by Sigma
-Buatmu Ibu by Aeman
-Tentang Rasa by Astrid
-A Thousand Years by Christina Perry
-Patah Seribu by Shila Amzah
-Sahabat by Najwa Latif
-Sahabatku by Devotees
-Everyday by High School Musical 2
-Kau Ilhamku by Kau dan Aku 2

Erm, the most inspiring song that I love to hear in this blog is, Istikharah Cinta.
Why?
Erm, that song reminds me of my love with the human, yeah, the BOYS. But at the same time, it reminds me of the love to Allah, yeah.. Istikharah meant bertawakkal kepada Allah, kalau nak maksud selanjutanya mengenai Istikharah anda boleh lihat klik sini



Other things that inspiring me about this song is, dia seolah-olah mendamaikan jiwa, dan sejujurnya, saya sentiasa ingat Allah, da rasa dekat dengannya bila dengar lagu ini. Saya terjumpa lagu ni semasa tengah berjalan-jalan di You Tube, searching for the love songs, konon2 nak layan jiwa lah tu, until the end tersangkut dengan lagu ni... Insya-Allah, it'll insiping me until the end of my life, huhu. Jauh tuuuu :)


And then lagu Buatmu Ibu by Aeman, I heard that song first time when Majlis Penutupan Orientasi Tingkatan 1 SERATAS, Rumah Rajawali yang buat nasyid lagu tu... So, bila dengar waktu diorang latihan memang tak berapa cam sangat, tetapi semasa mereka membuat persembahan, memang rasa nak menangis :) 

And then, ada suatu hari tu, tiba-tiba pengetua buat spotcheck, kami semua kena beratur kat tengah kawasan asrama, and waktu tu... Ada seorang kakak nih, Kak Nada :) Nama penuh dia Nadaratul Nazira ye, bukan Nada dalam Nada2 Cinta tuh, hehe. Dia nyanyi lagu tu tau! Memang saya betul2 nangis waktu tu. Huhu. Terasa sangat! Dia mengingatkan saya kepada my mum yang ada di rumah ketika itu. Huhu. Memang kalau korang hayati lagu tu, korang boleh menangis bukan ?

 *Music cheers up my life.

 Next, lagu Tentang Rasa by Astrid, ala... Lagu ni kan hot sekarang ni sebab keluar dekat  Vanilla Coklat kan? Jadi saya juga tidak terlepas untuk layan lagu ni. Hehe, ala lagu ni just nak layankan hati je okay, nothing more than that, thus... Lagu ni tiada unsur ketuhanan pun, so tidak lah minat sangat :P

A Thousand Years by Christina Perry, Everday by HSM2 and Kau Ilhamku by KDA2 pun takdelah minat sangat, saya just layan. Saya suka lirik and tone lagu2 tu... Itu je ....

Lgu Sahabat by Najwa and Sahabatku by Devotees pula memngingatkan saya kepada rakan2 seperjuangan di SKSS dan SERATAS. Lagu2 tu memang menunjukkan erti persahabatan. Itu yang saya suka :)

 *Get it?


However, music is the way to show our love right? Music juga cara untuk kita meluahkan perasaan, layan perasaan. Okay? Islam juga membolehkan kita berhibur, tetapi dengan batas-batasanya! Islam is Nice, Islam tak pernah membataskan hiburan, tetapi kita kenalah seimbangkannya :) Right? Music is our life. 



 No MUSIC No LIFE .

Okay? Thanks for reading,
Sekian.
Jazakallah,
Entri ini sekadar perkongsian idea tentang lagu2 yang ada dalam blog ini sahaja ye :)
Wassalam :D


#Selamat malam semua, semoga malammu lena dibawah lindungan Illahi Insya-Allah... :) 

No comments:

Post a Comment