....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Saturday, March 31, 2012

Hatiku bercampur-baur

Assalamualaikum semua .

Saya tak tau lah.
Arghhhhh !!!!!!
Rasa nak jerit satu dunia.
Dan kini, saya harap saya dapat buat seperti mana yang telah termaktub dalam diari kehidupan saya, saya mahukan satu tempat yang tinggi, pada waktu malam yang banyak bintang di langit ketika itu. I really hope that dream comes true RIGHT NOW :')

But...

Hurm, readers must asking why, right? Ntah, saya pun tak tahu hati saya terasa sangat bercampur-baur.
Sampai dah tiada rasa Ais Batu Campur langsung, dah campur aduk semua sampai dah jadi tasteles, yeah. That's what I feel right now, I don't have any feel. Hehe, all is poured together, happy, sad, jelous, scared, and those feelings that I shouldn't state here. *Ithinkso. 

It suddenly happened when I just packed my things for tomorrow, and I sign in my FB, and I open my notifacs and... SHOCKED. I was really2 shocked. And right now, her name and hear face are playing around my mind which is making me more blurry. Arghh world! Please... ?

 Ntah lah, tak tau nak cakap apa, edit gambar pun x hilang2 juga perasaan ABCT(AisBatuCampurTasteless) ni... Blogging maybe boleh kowt, cadangnya nak baca Al-Mulk sebelum tidur nih, biar tenang sikit hati. Insya-Allah.

However, readers tolong doakan semoga esok berjalan dengan lancar erk? Ameen. Planning untuk esok :
-Pagi: Bangun, mandi, solat, siap2 nak pergi breakfast and then terus pergi jumpa doktor to check out my eyes so, and then balik rumah, simpan laptop and polish guitar, checking barang, wait until 12.30 (my father comes back home) and then terus bertolak ke Taiping, or lebih specific, SERATAS :) Maybe stop makan sekejap, and then terus masuk ke sekolah.

Petang: I target around 3.00 p.m. macam tu I would be around SERATAS, Insya-Allah. And then terus kemas2 locker asrama yang saya tinggalakan dalam keadaan bersepah tu, and then agak berdebar untuk cari baju2 saya yang MASIH BELUM DIANGKAT 1 MINGGU LEBIH YANG LALU. I will find it, Insya-Allah. Ada lah kowt baju tu. Harap2 lah kan... Dengan baju kat dobi yang tak ter-ambil waktu saya balik dulu, tu yang hati jadi macam ABCT. Huhu, And then nak gosok baju untuk prep malam yang surely x gosok lagi, and then sekali baju untuk prep pagi Ahad, after that nak basuh baju batik *err, rasanya waktu balik haritu pun still ada lagii baju kotor dalam baldi! Argh, rasa menyesal sebab x bawak balik semua baju2 yang kat ampaian tu, baju kotor yang dalam baldi tu... Huhu... Tak kesahlah, think positive jea, harap2 diorang x buang baju2 tu and baju dalam baldi tu x busuk :P *TAKUT sebenarnya nih! After that siap2 nak turun asar, and terus pergi surau! Yeay, its time to meet friends! Insya-Allah. Huhu. Maybe in a while time, I'll go downstairs to meet Raha, *Idon'tthinksothatshe'llbeinhistel. Sebab minggu ni girls' uting time, huhu. Or maybe saya akan pergi ke dorm Fifah ke, untuk usha hwS yang wujud :( Huhu.

Malam: Free night lah weyh! Apa lagi, USRAH lah, tapi tak taulah kalau USRAH's time and date dah tukarpulak kan, huhu. Harap tidak. Kalau tak, hancur semua plan saya. AMEEEN!!!!! Hehee, after free night tu maybe ingat nak usha kak Tiqah jap, haha. Dorm dia kat blok lama, maybe saya akan jalankan projek rahsia saya, I'll see first :') And then, saya akan uruskan hal2 yang lain yang perlu diuruskan seperti, baju2 kat locker, barang2 kat pantry... Hurm, mesti ramai orang yang akan terkejut jumpa saya, and they will say: Woah,Farhan dah balik!  Rindunye kat dye!! Muah3 ~ :P Hhaha. It's normal for us okay :D

So, hopefully apa yang dirancang untuk hari ini (actually) akan dapat berjalan dengan lancar Insya-Allah, kalau ada apa2 perubahan dengan jadual kat atas nih, terpaksalah BRAIN STROMING dengan cepat gila2 untuk mengatur balik schedule nih! Huhu, perkara biasa sebenarnya yang dilakukan oleh saya, sangat2 biasa. Huhu,

"Ya Allah, kau permudahkanlah hari ini. Semoga apa yang dirancangku dapat berjalan dengan lancar Insya-Allah. Aku hanya mampu merancang,tetapi engkau yang menentukan... Ameen Ya Rabbal 'Alamin :)" 


Sekian, rasanya perasaan ABCT tu dah hilang sikit, Alhamdulillah. Hehe
 Jazakallah, Thanks for reading ...
Wassalam :)

#Semoga hari esok seceria hari ini dan lebih diberkati :D 

No comments:

Post a Comment