....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Monday, March 12, 2012

Fikiranku melayang jauh ....

Assalamualaikum semua <3

Wktu maghrib macam ni lah pulak yang datang ilham nya ...
Akhirnya , setelah seharian mendiamkan diri daripada menaip di sini ...
Baru kini ilham tersebut datang ...

Tajuk kali ini ialah ...
Fikiranku melayang jauh ...

Jangan fikir yang bukan2 eh ...

Actually fikiran saya melayang jauh sangat-sangat ...

Fikir pasal apa ?

Fikir dan terbayang kalau suatu hari ,
Saya dapat pegang sebuah DSLR , milik saya ...
Alangkah bersyukurnya kepada illahi ...
Nikmatnya DSLR itu ...

Kepuasan menangkap gambar itu akan hadir ...
Pernah je kalau nak diikutkan pegang DSLR tuh ...
Tapi kalau hari2 kita dapat pegang dia ,
I mean kalau kita dapat gunakan dia hari-hari mesti bestkan ... ?

Teringin sangat kalau saya dapat pergi holiday dengan family dengan menggunakan DSLR tersebut .
Bayangkan ?

I'm not come from a rich family .
Just an ordinary family .
Nak dapatkan DSLR tu ....
Agaklah susah ...

My mom have asked me once ,
Nak DSLR ke , nak laptop ?

I said in my heart ...
Both of them are my insipred things .
Both of them I need in my life ....

That question was asked when I get 5A's in my UPSR ...

So , while thinking ...
Suddenly my mom said ...
" Kalau mama belikan kam DSLR tu , kamu gunalah dia nak buat assignment ke ... Nak buat video ke ... Jangan guna laptop orang tau ! "

That means my mom nak belikan laptop right , for me ?
So , I just said to my mom ...
" Kalau macam tu , beli je lah laptop . "

Rasa peluang nak miliki DSLR tu mmg terlepas gila2 .
However , that time was past .
And now , i am typing this entry using my laptop ...
My own laptop ,
Satellite L745 <3

The DSLR ?
Maybe kalau I ace my exam this year ...
Maybe when my mom's kindness is opened to buy me the DSLR ...
And maybe , when Allah let me to have the DSLR ...
Insya-allah , there will be so .

Mungkin ada hikmahnya disebalik ini .
Mungkin ada apa-apa yang akan terjadi kalau saya miliki ianya sekarang ...
Mungkin kalau benda itu ada ditangan saya sekarang ,
Saya x dapat jaga ianya dengan baik ...
Allah telah menetapkan laluan hidup kita ...
Kita tak perlu risau dengan semua itu ...
Kalau memang kita sudah ditakdirkan untuk memiliknya suatu hari ...
Insya-allah . Pasti ada suatu hari ...
Tetapi , bila dah dapat tu ...
Jangan lupa kat dunia . Jangan lupa pada realiti ... Jangan kemaruk sangat ...
And most important thing ... Jangan lupa Allah .
Sebaliknya , bersyukur apabila dia telah menganugerahkannya .
Gunakan benda tu elok-elok ...
Thanks jugak kepada yang belikan benda tu ...

Okay ?
So , Allah know our paths , he knows everything . So , we just wait and be patient .

Orait ? So , I've to go ..
Nka pergi siap2 nak check mata .
Huhu .
Nanti saya cerita okay ?


Sekian ,
Jazakallah ...
Wassalam !
:')
<3 DSLR <3 

No comments:

Post a Comment