....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Sunday, March 11, 2012

Lelaki .

Assalamualaikum semua .
Huh , setelah penat mencari ilham ...
Akhirnya terkenang satu perkara ni ...

LELAKI .

Seriously , I can say that ada lelaki yang baik , dan ada lelaki yang kejam .
Argh !
I fell like hating all those boys in my class .
Diorang mmg sangat2 x boleh blah .

One day nih .
I act like normal , happy-go-lucky .
But , 2 hari yang lepas ... and semalamnye tu ..
Saya dah naik angin dnegan orang .
So , I hope that that day , I will not mad at anybody .
Tapi , waktu tu prep petang , hari Rabu .
Baru lepas exam time tuh (pagi) .
Then , masuk kelas , baru lepas balik DM ..
Tengok2 , ada kertas latihan bahasa cina kat atas meja .
 Bila tengok kertas tersebut ...
Sangat-sangat frust , bila tengok banyak salah .
Then I said takpelah , Belajar daripada Kegagalan .
Then saya buat lah pembetulan semua .
Masa saya buat pembetulan tu ,
Sajelah sembang-sembang dengan kawan belakang ...
Kiranya buat pembetulan tu kat meja dia tu lah .
Time tu kelas mmg sangat2 bising .
But , I was not the one who make the noise !
Suddenly ,
Adalah seorang hamba allah ni ....
Tetibe cakap :
"Hoi Farhan ! Diamlah siket ! Orang nak buat kerjalah !"

Suddenly terpaku .
Hati ni mulalah membara !
Dalam hati ni cakap ...
"Kau apsal hah ? Tetibe nak cari pasal ngan aku !"
(Rasa nak jerit je kat telinga dia tuh !)

But , saya still relax lah ..
Cool down .
Kawan saya tanya , kenapa muka macam tak puas hati je ?
Then saya cakap lah , kat dia ..
Semua2 tuh kan ..
Lepas tu dia kata ...
"Weyh , seriously , kau ade cakap ke ? Aku tak dengar pun suara kau ?"


Kay ? Dah terbuktikan ... ?
Yang saya ni bercakap takdelah kuat pun kan ?
Yang hamba Allah tu x puas hati kenapa ? Kan2 ?
Hurmmm ...
Takpelah .
Just nak luahkan je .
Sebab nak dekat sebulan kan , duduk kat sekolah tu .
Agak stress , dan sudah telalu banyak dah ..
Hati ini memendam rasa marah , menyimpan rasa sedih ...
Mungkin sebab itulah , saya agak badmood 3 hari berturut-turut minggu ni .

Tetapi Alhamdulillah ...
Allah berikan saya orang-orang yang dapat membuat saya tersenyum >,<
Nak tahu siapa ?

- Kak Nana .
- Kak Nani .
- Kakak-kakak floor G3 .
- Kak Aisyah Nazurah .
 - Kak Atiqah .
- Kak Anizah .
- Kak Nisa .
- Kakak-kakak form 2 ....

Thanks seniors ...
Wlaupun kadang2 , kita tak pernah bercakap pun ..
Tetapi bila tengok je muke kakak2 yang happy-go-lucky tu ...
Automatically makes my soul happy , makes my heart smile :D
THANKS A LOT .
Sayang korang , warga SERATAS <3


Sekian ,
Jazakallah ....
Wassalam .
:') 

No comments:

Post a Comment