....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Friday, June 14, 2019

Koleksi Puisi 13#

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Kabur.

Mata ini melihat namun tak nampak;
Mana pengakhiran perjalanan ini.

Kita sudah ada di landasan yang kita pilih.
Menuju ke sebuah destinasi yang sama;
Namun membawa makna yang berbeza.

Kejayaan.

Semua mahu berjaya.
Tetapi erti BERJAYA bagi setiap dari kita berbeza.

Kita lihat laluan menuju kejayaan.
Tapi kita tak nampak,
Kejayaan apa sebenarnya kita perlukan.

Masakan ada kejayaan tanpa matlamat ?

Itu pentingya matlamat hidup.

Jika matlamat kita untuk menjadi kaya di dunia, 
Maka berjayalah kita jika kita seorang jutawan.

Hakikatnya, tugas kita di dunia adalah seorang hamba.

Berjayanya kita, hanya bila kita tunduk, patuh pada Tuhan.
Bertemunya di Syurga Impian.

Buang kekaburan itu.
Bina semula jalan yang menuju matlamat kejayaan sebenar yang menjadi titik pengakhiran, perjalan seorang HAMBA.

No comments:

Post a Comment