....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Friday, June 14, 2019

Koleksi Puisi 15#

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Tenang

Tenanglah hati yang resah,
Kerana Dia bukan sengaja melihat kau susah.

Bersabarlah diri yang hina,
Kerana Dia menjanjikan ganjaran yang tak terkira.

Percayalah dikau walaupun kau sendiri,
Bahawa Dia tak pernah biarkan kau tergantung sepi.


Buatmu sahabat. 

Sahabat,
kehadiranmu sungguh menyentuh,
Menyentuh hatiku yang tandus dengan rasa.
Menyegarkan jiwaku yang hanyut dalam derita.

Kata-katamu tersusun padat,
Meluahkan setiap bait dengan penuh makna,
Membawa erti,
Memberi makna,
Tersirat seribu rahsia,
Kena dengan rasa,
Kaya dengan manfaat.

Nasihatmu dorongan.
Pesananmu sokongan.
Kehadiranmu penuh dengan semangat.
Membawa inspirasi yang tak pernah tamat.
Memenuhi jiwa-jiwa kosong yang dahaga kasih sayang.
Mendampingi jasad-jasad yang terkandung sedih yang tak tertayang.
Sungguh,
Ia menjadi suatu yang paling bermakna...

Cc: Sahabat-sahabatku

No comments:

Post a Comment