....بسم الله الرحمن الرحيم

"Seandainya aku mati, aku relakan penulisan aku ini menjadi sebuah kenangan aku di dunia ini bersama orang yang aku sayang, bersama pengalaman yang aku lalui, bersama pendapat yang aku kemukakan. Ku abadikan segalanya disini. Inilah perjalanan hidupku. Doakanlah aku tenang disana. Ampunkan segala khilafku semasa aku di dunia yang bersifat sementara ini. Pesanku, teruslah bangun untuk ummah ini...."

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Friday, June 14, 2019

Puisi 14#

Disclaimer: Sebarang 'Copy and Paste' perlu diberitahu terlebih dahulu

Sendu ke? 

Biar diri menyendiri,
Agar komunikasi tak terhenti,
Biar sepi tanpa lagu,
Asal hubungan tak terganggu.

Jangan simpan jangan pendam,
Hati bukan tuk disimpan dendam.
Luahkanlah kepada-Nya,
Kerana As-Sami' tak pernah jauh.

Meski malam ini gelap,
Meski jalan ini malap,
Percayalah jarak itu dekat,
Doa yang mustajab juga berkat.

Usah gusar usah risau,
Jangan pernah rasa kena halau,
Dia sentiasa menrindui kau,
Cuma kadang kau sendiri yang palau.

No comments:

Post a Comment